פורים במערכת החינוך: משלוחי מנות כן, מסיבות לא

במשרד החינוך מפרסמים הנחיות לקראת חג פורים שיחול בסוף השבוע הבא: משלוחי מנות באריזות סגורות בלבד ובסוף יום הלימודים, ללא עדליאדות או מסיבות, וללא מפעילים חיצוניים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 18/02/21 10:08 ו באדר התשפא

פורים במערכת החינוך: משלוחי מנות כן, מסיבות לא
פורים. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

לקראת חג הפורים, שיחול ביום שישי הבא, במשרד החינוך מפרסמים הבוקר (ה') את ההנחיות לקיום האירועים במוסדות החינוך, בצל הגבלות הקורונה.

בהתאם להנחיות, אירועי הפורים יתקיימו השנה בקבוצה הקבועה ועם הצוות הקבוע בבית הספר או בגן הילדים. יודגש, כי הנחיות אלו מתייחסות אך ורק למוסדות חינוך המקיימים למידה פיזית. ברשויות שבהן מתקיימת למידה מרחוק, ניתן יהיה לקיים את האירועים בשטח פתוח בקבוצות קבועות של 20 משתתפים לכל היותר (בכפוף לשינוי התקנות). 

התלמידים יוכלו  להביא משלוחי מנות, אך באריזה סגורה, כאשר הם יחלקו אותם בסוף יום הלימודים. יחד עם זאת, חל איסור להקים דוכנים ולערוך תהלוכות, מצעדים, מסיבות (עדלאידע, הפנינג), נשפים וריקודים, המייצרים התקהלות. 


(נתניהו על ההיערכות לפורים)

בהתאם להנחיות, לא תותר כניסתו של מפעיל חיצוני לשטח בית הספר או אל הגן, אלא אם מדובר במפעיל הקבוע של הקבוצה בחינוך היסודי או החינוך המיוחד. כמו-כן, לא ניתן יהיה לאפשר כניסתם של הורים לשטח בית הספר והגן, ולהשתתף במפגשים בשטחים הפתוחים ובחצרות במסגרת החינוכית. 

בהתייחס לחובת עטית מסיכה, מציינות ההנחיות כי מסיכת התחפושת אינה פוטרת מחובה זו. יחד עם זאת יש לנקוט משנה זהירות בעטית מסיכה מתחת לתחפושת, מחשש לחנק. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן