עמית סגל עושה בדיקת עובדות לברק רביד בנושא הר עיבל

פרשן חדשות 12 תקף את הכתב המדיני של אתר וואלה בנושא הפרסומים על ההרס אתר מזבח יהושע בן נון בהר עיבל, וכינה אותו "כתב אינטרנט": "האם הכתב יתנצל על הבורות והבוטות? נמתין"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/02/21 09:51 ה באדר התשפא

עמית סגל עושה בדיקת עובדות לברק רביד בנושא הר עיבל
סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

"כתב אינטרנט". כך כינה אמש (ג') פרשן חדשות 12, עמית סגל, את הכתב המדיני של אתר וואלה, ברק רביד, וביקר אותו קשות, לאחר שרביד כתב נגד עבודתה העיתונאית של כתבת השטחים של חברת החדשות, ליה ספילקין.

סגל כתב: "בשבוע שעבר עלב פה כתב אינטרנט בבוטות ואגרסיביות בכתבת N12 ליה ספילקין שהעזה לפרסם כתבה על פגיעה פלסטינית באתר ארכיאולוגי עתיק, בניגוד להוראותיו כנראה". סגל דיבר על ההרס שביצעה הרשות הפלשתינית באתר מזבח יהושע בן נון בהר עיבל, בשבוע שעבר.

הפרשן הסרוג המשיך: "הוא הסגביר לה על עיתונות ושלח אותה לעשות עבודה עיתונאית תוך שהוא מסתמך על מכתב של בני ״זה יצחק רבין״ גנץ". הסגברה כידוע, היא גבר המסביר הסבר לאישה דבר מה, ונתפשת על ידי האישה בתור התנשאות, כאשר הגבר מנסה להיראות מתוחכם ובעל ידע.

את דבריו סיים סגל עם הוכחה שסיפלקין עשתה  עבודה עיתונאית טובה, בניגוד לרביד: "דא עקא שהיום שיגרו חמישים חתני פרס ישראל מכתב שממנו עולה שדווקא ליה צדקה, והייתה פגיעה קשה באתר. האם הכתב יתנצל על הבורות והבוטות? נמתין". 

נזכיר כי בשבוע שעבר פרסמנו תיעוד בו ניתן לראות כי בתקופה האחרונה, ביצעה הרשות הפלשתינית עבודות באתר המזבח, תוך שימוש בכלים כבדים שפגעו במתחם המקיף את המזבח. בחלק מהגדר העתיקה התוחמת את האתר, נגרסו האבנים באמצעות מגרסת חצץ כדי שישמשו מצע לכביש ההולך ונסלל.

למחרת הפרסומים בנושא, במבצע בזק חשאי, שיקמה מועצה אזורית שומרון את החומה העתיקה המקיפה את אזור הפולחן העתיק. במבצע השתתפו למעלה מ-30 עובדים. כ-35 מטרים של הקיר המערבי של מתחם המזבח שוקם  בעזרת אבנים מקומיות, עם זאת לא ניתן היה לשקם את החומה הצפונית שאורכה כ-20 מטרים והושחתה גם היא על ידי הרשות הפלשתינית, ולכך תידרש עבודה ארכיאולוגית יסודית.