האגודה לזכויות החולה: נגד תעודת המתחסן - פוגע בסודיות הרפואית

לטענת האגודה: ההפרדה במשרד הבריאות בין תעודת מחלים למתחסן חושפת שלא לצורך את הסודיות הרפואית של החולה. אין כל צורך לחשוף מי חלה בקורונה ובטח שלא לחשוף את תאריך ההחלמה

חדשות כיפה מערכת חדשות כיפה 17/02/21 14:18 ה באדר התשפא

האגודה לזכויות החולה: נגד תעודת המתחסן -  פוגע בסודיות הרפואית
דרכון ירוק, תעודת מחלים, צילום: צילום מהמסמך של האגודה

בימים אלו מתפרסם מתווה "הדרכון הירוק", בהתאם למתווה, ייהנו המתחסנים שחוסנו בשתי מנות חיסון והמחלימים מקורונה, משלל הקלות על מגבלות הקורונה, בין ההקלות - כניסה לאולמי קולנוע, מגרשי ספורט, חדרי כושר, בתי מלון ועוד.

האגודה לזכויות החולה, פרסמה מסמך בו היא פונה למשרד הבריאות לשנות את המתווה הדרכון הירוק מכיוון שיש טעם לפגם במתווה, בכך שהוא פוגע בזכויות הסודיות הרפואית של החולה. לטענתה, אין כיום מסמך רשמי של משרד הבריאות שנקרא "דרכון ירוק", אלא "תעודת חיסון" או "תעודת החלמה", ההפרדה בין השניים מהווה חשיפה לא-נחוצה של מידע רפואי כגון מי חלה בקורונה ומתי, וכי אין כל צורך לחשוף את העובדה שפלוני או אלמוני היו חולים בקורונה ובטח שלא לחשוף את תאריך ההחלמה ופרטים אישיים נוספים שלהם. כמו כן, מחלימי קורונה לא זכאים לקבל חיסון, ומצד שני לא גם לא מקבלים תעודת מתחסן, ובכך נמנע מהם הקלות שמגיעות למתחסנים, על אף שהם בבעלי סבירות נמוכה להדביק ולהידבק.


להורדת הקובץ

האגודה קוראת למשרד הבריאות להוציא תעודה "ניטרלית", כזו שתישא כותרת שאיננה מגלה האם האדם הוא מתחסן או מחלים, כגון "תעודת מתחסן" גם למחלימים או להחליף כליל את הכותרת בשני התעודות ל "דרכון ירוק",  כזו שתישא תאריכי תוקף, אך ללא ציון "תאריך החלמה" או פרטים טכניים אודות מתן החיסון, וכזו שלא תכלול את תאריך הלידה של מחזיק התעודה, אלא את הפרטים החיוניים בלבד: שם, מספר תעודת זהות ומספר דרכון.