משרד החינוך רשאי להסיר את מערכוני "היהודים באים" מתכנית ההוראה

במשרד היועץ המשפטי לממשלה אישרו לשר החינוך להתערב בתכנית ההוראה ולהסיר ממנה את מערכוני סדרת הסאטירה היהודים באים. "הובהר כי השר, בהחלטתו, לא קבע כי מערכוני התוכנית פסולים, אלא שיש להסירם מאתר הוראת התנ"ך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/21 20:17 ג באדר התשפא

משרד החינוך רשאי להסיר את מערכוני "היהודים באים" מתכנית ההוראה
היהודים באים. , צילום: באדיבות כאן 11

היהודים הולכים. עו"ד אורי שלומאי ממשרד היועץ המשפטי לממשלה אישר לשר החינוך יואב גלנט, להתערב בתכנית ההוראה למורים, ולהסיר ממנה את מערכוני סדרת הסאטירה המשודרת בתאגיד השידור, "היהודים באים". כך פורסם באתר "הארץ".

במכתב ששלח אתמול (א') עו"ד שלומאי ממשרד המשפטים לאגודה לזכויות האזרח נכתב, כי אמנם את ההחלטות על תכנים במשרד החינוך קובעת המזכירות הפדגוגית במשרד, אך החלטתו של גלנט בעניין הסרת המערכונים של תכנית הסאטירה של תאגיד השידור - תקינה לחלוטין ואינה עומדת בסתירה לחוק, כמו שטענו באגודה.

במכתב הובהר, כי מורים במערכת החינוך הממלכתית יוכלו להמשיך לעשות שימוש במערכונים. "משרד החינוך הדגיש בהתייחסותו כי מטרת פרסום המערכונים היתה לספק למורים כלי עזר לצורך הוראת מקצוע התנ"ך בחינוך הממלכתי. הובהר כי השר, בהחלטתו, לא קבע כי מערכוני התוכנית פסולים, אלא שיש להסירם מאתר הוראת התנ"ך. האתר נותן למורים כלים נוספים להוראת הנושא, אך אין מדובר ברשימה סגורה המחייבת את המורים להשתמש רק בהם".

טענה נוספת שהשמיעו באגודה לזכויות האזרח היא, כי לא חוקי לפסול מערך למידה של משרד החינוך בשל הדעות הפוליטיות של יוצרי הסדרה. שלומאי השיב וכתב, כי החלטתו של שר החינוך "לא נבעה מפסילתו של יוצר כזה או אחר, אלא בשל החשש לפגיעה ברגשות הציבור מהכללת מערכונים מתוך תוכנית המזוהה, בכללותה, עם כיוון שיש בו כדי לפגוע ברגשות של חלקים מהציבור הישראלי".