הרב אליעזר ברלנד שוחרר בערבות ובתנאים מגבילים

בית המשפט אישר לשחרר את הרב אליעזר ברלנד, נגדו עומד כתב אישום בעבירות שונות, בתנאים מגבילים חמורים, המהווים למעשה מעצר בית. בקשתו לביטול כתב האישום נדחתה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/02/21 11:11 ג באדר התשפא

הרב אליעזר ברלנד שוחרר בערבות ובתנאים מגבילים
הרב אליעזר ברלנד בבית המשפט, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

פרשת הרב אליעזר ברלנד נמשכת. בית המשפט המחוזי בירושלים שחרר הבוקר (ב') את הרב ברלנד ממעצר, אך תחת תנאים מגבילים מחמירים. כזכור, הרב ברלנד, ראש ישיבת 'שובו בנים', שהורשע בעבר בתקיפה ובמעשים מגונים, עומד כיום כתב אישום נוסף בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עושק וניסיון עושק וניסיון לשידול חבלה חמורה.

על פי דיווח בחדשות 13, התנאים שהוטלו על ברלנד, לאחר ששוחרר בערבות של מיליון ומאתיים אלף ש"ח, הם איזוק אלקטרוני, שהייה במקום סודי עם שני מפקחים, וכן חברת אבטחה פרטית, עליה ישלם מכיסו, שתשגיח כי לא יברח. 

בנוסף, הועמדה דירה הנמצאת בבעלותו, ובמקרה שיברח, היא תחולט לטובת המדינה בסכום של שניים וחצי מיליון ש"ח.

במקביל, דחה בית המשפט את בקשתו של ברלנד לביטול כתב האישום. ביולי האחרון ביקש ברלנד לבטל את כתב האישום נגדו. הסיבה: ברלנד טוען שמצבו הרפואי לא מאפשר לו לעמוד למשפט. עורך הדין עמית חדד שמייצג את ברלנד טען כי "ניהול משפט בעניינו יוביל לנזק רפואי בלתי הפיך ויסכן את חייו. דומה שאיש אינו רוצה לחוות מוות של נאשם מחמת ניהול המשפט".

עורכי הדין עמית חדד נועה מילשטיין ואביחי יהוסף ממשרד חדד רוט שנהר ושות' ועו"ד רותם טובול, המייצגים את הרב ברלנד מסרו: "אנחנו מברכים על החלטתו של בית המשפט המחוזי מהיום שהורה על שחרורו של הרב ברלנד לחלופת מעצר. לצערנו מצבו הבריאותי של הרב ברלנד התדרדר מאוד בחודשים האחרונים ואנחנו שמחים שבתי המשפט הכירו בהכרח לשחרר את הרב ברלנד לחלופת מעצר שתאפשר לשמור על בריאותו, עד לסיום ההליך המשפטי".


(תחקיר על קרבנותיו של ברלנד, שפורסם בחדשות 13)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן