יהורם גאון: מתנגדי חיסונים? סמנו את עצמכם

הזמר וחתן פרס ישראל תקף את מתנגדי החיסונים וקרא להם להישאר בבתים כדי לא לפגוע בבריאותו והסביר: "כמו שהם משתמשים בזכותם החוקית על גופם, אני מבקש לנצל את זכותי החוקית על גופי שלי כדי להישמר מהם"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/02/21 21:13 ב באדר התשפא

יהורם גאון: מתנגדי חיסונים? סמנו את עצמכם
יהורם גאון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הזמר, חתן פרס ישראל, ומי שעשוי להתמודד לנשיאות המדינה, יהורם גאון, תקף היום (א') את מתנגדי החיסונים וטען כי עליהם לסמן את עצמם כדי שידע להתרחק מהם. גאון ביקש מאותם סרבנים לא לצאת מהבית ולכבד את זכותו לחיים.

"יש לי בקשה מאלה המסרבים להתחסן בכל הכבוד הראוי שישימו בבקשה על מצחם אות עליו יהיה כתוב זהירות - אני לא מחוסן", אמר גאון, והוסיף כי זאת כדי "שנדע מי הם בהולכם ברחוב ונברח מהם בריצה. וזאת מן הטעם שאני מפחד מהם, וכמו שהם משתמשים בזכותם החוקית על גופם, אני מבקש לנצל את זכותי החוקית על גופי שלי כדי להישמר מהם".

חתן פרס ישראל לזמר עברי הודה כי הוא "מפחד שידביקו אותי בזכות החוק שאומר ש'זכותו של הפרט להחליט על מעשיו ומאווייו בהתאם לבחירתו, ולכל אדם החרות מפני התערבות בגופו ללא הסכמתו', החוק נשמע טוב ראוי ונאור, אבל אני משוכנע שמנסחי החוק לא לקחו בחשבון (בעת שניסחו אותו), אפשרות של קטסטרופה עולמית כמו מגיפה מדבקת בה האדם אינו לבדו במאבק וגופו בעל הזכויות הופך להיות חלק מרבים וזכויותיהם לחיות".

"זה מצב חירום בו זכויות אדם עלולות להיות לרועץ מקרה קלאסי בו חוקים מסוימים חייבים להתאים עצמם לסיטואציות חד פעמיות כלל עולמיות כמו מגיפה וחיסון, 'זכותך על גופך' אומר החוק, אבל מה לעשות שגופך בעת מגיפה הקרוב לגופי במרכול, בבית הקפה, בגינה, בבית הספר, יכול להדביק אותי וגם להרוג, איפה זכותי לחיות?", שאל גאון. 

הזמר סיכם ואמר: "סרבן חיסון יקר, אנא השתמש בזכותך לא להתחסן ושב בבית אל תצא משם עד שתחלוף המגיפה כבד את זכותי המבקשת להישאר בריא. חוקים נוצרים כאמצעי עזר לשיפור החיים כדי לעשותם תקינים וראויים יותר, חוק הוא כלי, לא תכלית ואם החוק הופך תכלית, הוא מאבד את מהותו, והוא הופך בימי מגיפה ממשהו שמסייע לבני האנוש לחיות, לסתם נטל שיכול לגרום למותם".