שקד במפגש עם חקלאים: "המשפטיזציה אוכלת כל חלקה טובה ואתם הקורבנות"

יו"ר סיעת ימינה נפגשה עם ראשי מועצות אזוריות ונציגי גופים חקלאיים, כחלק מהשקת מטה המפלגה למרחב הכפרי וההתיישבות ואמרה כי "החקלאות קרובה מאוד לליבי באופן אישי וגם באופן אידיאולוגי. מדינת ישראל לא יכולה לשרוד בלי החקלאות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/02/21 20:11 ב באדר התשפא

שקד במפגש עם חקלאים: "המשפטיזציה אוכלת כל חלקה טובה ואתם הקורבנות"
איילת שקד, צילום: Miriam Alster/Flash90

יו"ר סיעת ימינה, ח"כ איילת שקד השיקה הערב (א') את מטה ימינה למרחב הכפרי וההתיישבות בישראל שהיא עומדת בראשו הכוללים את  המושבים, הקיבוצים, הכפרים והמועצות האיזוריות. "מדינת ישראל לא יכולה לשרוד בלי החקלאות. יש כאן הרבה מאוד ערכים שצריך לשמור עליהם", אמרה שקד. 

בשיחה השתתפו: אמיתי פורת, יו"ר הקיבוץ הדתי לשעבר, דובי אמיתי, יו"ר התאחדותה איכרים, עמית יפרח, מנכ"ל תנועת המושבים, שי חג'ג', יו"ר מרכז המוא"ז, ניר מאיר, התנועה הקיבוצית, אבו וילן, התאחדות חקלאי ישראל, דודו קוכמן, האיחוד החקלאי, יעקב בכר, יו"ר הארגונים הכלכליים הקיבוציים, ליאור שמחה, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבשר, וראשי מועצות איזוריות רבים.

יו"ר סיעת ימינה, ח"כ איילת שקד אמרה כי, "המרחב הכפרי ואני עובדים יחד כבר הרבה מאוד שנים. הנושא של החקלאות קרוב מאוד לליבי באופן אישי וגם באופן אידיאולוגי. מדינת ישראל לא יכולה לשרוד בלי החקלאות. יש כאן הרבה מאוד ערכים שצריך לשמור עליהם. אני יודעת כמה אתם סובלים מעודף בירוקרטיה ועודף משפטיזציה. הבירוקרטיה והמשפטיזציה אוכלים כל חלקה טובה ואתם לצערי הקורבנות".

"במקום לראות בכם שותפים לפעמים משרד האוצר רואים בכם אויבים", אמרה שקד והוסיפה כי, "אנחנו בסבירות גדולה נהיה חברים בקואליציה או נקים אותה ואני מקווה שיהיה לנו את הכוח לעזור לכם. כדי ליישם את מסמך העקרונות שניסחנו ימינה ממשיכה עם מטה החקלאות ומרחב כפרי בראשותי ודרכו נדאג ליישם את המדיניות בממשלה ובכנסת הבאה".

מזכיר הקיבוץ הדתי לשעבר, אמיתי פורת: "המרחב הכפרי הוא אבן יסוד במימוש ריבונותה של ישראל בכל מרחביה. כדי להבטיח את החקלאות הישראלית ולממש את צמיחתו ימינה תיקח על עצמה בכנסת הבאה לקדם נושאים כגון: מאבק בטרור החקלאי כמשימה ביטחונית לאומית, תכנון לאומי ארוך טווח של המרחב הכפרי בישראל באמצעות חוק החקלאות, תוכנית מיוחדת לחיזוק התיישבות והבטחת הגידול הטבעי של המושבים, הקיבוצים והכפרים מעבר למגבלות לוח 2 בתמ"א 35, ויישום הסדרי בניה התואמים לאופיים הייחודי". 

יו"ר התאחדותה איכרים, דובי אמיתי: "מנסיון של למעלה מ-8 שנים עם ח"כ איילת שקד אין צורך בחובת ההוכחה כי הכל הוכח. שנים של עבודה במסירות ואהבה ואני מאחל לעצמי עוד שנים של עבודה עם חברי כנסת כמוך. אני איש ליכוד אבל לפני הכל אני איש חקלאות, אם אני צריך לבחור בין הפוליטיקה ולבין המרחב החקלאי אז אני בוחר במרחב החקלאי. גם בהיבט של הכלכלה וגם בהיבט של החקלאות, אני רוצה לאחל לעצמי שאני אראה אותך במשרד האוצר".

מנכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח: "אנחנו מחפשים מחויבות לסדר יום של המרחב הכפרי, המסמך שניסחתם עונה על המחויבות הזו. יש לנו הרבה מאוד משימות בכנסת הבאה, המסמך הזה עונה על הצרכים של המרחב הכפרי. צריך להפקיד את העבודה בידי אדם שמחובר למרחב הכפרי, ואני סומך על עמיחי שיקלי שהופקד על כך כמו שח"כ איילת שקד הייתה לצידנו בכל המאבקים, תמיד זמינה ותמיד נגישה, נמשיך לעבוד יחד". 

יו"ר מרכז המוא"ז, שי חג'ג': "אני איש ליכוד וכל מפלגה ששמה על השולחן את הנושא של החקלאות אנחנו איתה. המרחב שלנו הופלה לאחרונה לא מעט, בעיקר עם הקרקעות. לצערי בממשלה הזו לא היה אפשר להזיז שום דבר. אנחנו חלק ממדינת ישראל, אנחנו יודעים לעשות חלקאות, יודעים לעשות ציונות, יודעים לתת כתף שצריך ואנחנו מצפים ממקבלי ההחלטות שיתייחסו אלינו בהתאם". 

התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "מצאתי בשרת המשפטים לשעבר בעלת ברית אמינה ונחושה. תמיד אמרתי שאם איילת הבטיחה - יהיה בסדר וכך היה. עבדנו לאורך כל הדרך בצורה מדהימה. זו לא הייתה טובה אישית, זו הייתה פעילות אידיאולוגית למען נושא צודק. קיבלנו גיבוי, תמיכה, שינוי בחקיקה למה שביקשנו. מכיוון שבבחירות כולם מבטיחים לי יש נטייה להאמין למי שכבר קיים, איילת קיימה ואני סומך עלייה".