החשוד ברצח אשתו דיאנה רז: פעלתי מתוך הגנה עצמית

בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של אמיר רז, שהודה ברצח אשתו דיאנה בביתם שבנעלה, במח"ש ביקשו להאריך את מעצרו ב-10 ימים. ההסתכלות הפסיכיאטרית הראשונית קבעה שהחשוד כשיר למעצר

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/21 11:42 ב באדר התשפא

החשוד ברצח אשתו דיאנה רז: פעלתי מתוך הגנה עצמית
רצח דיאנה רז, צילום: Avi Dishi/Flash90

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (א') בשלושה ימים את מעצרו של אמיר רז, החשוד ברצחה אשתו דיאנה רז בביתם שבנעלה. החשוד ברצח השתתף בדיון באמצעות הווידאו מאחר והוא נמצא בבידוד עקב חשיפה לחולה קורונה מאומת. בדיון עלה כי בחקירתו האחרונה טען רז בן ה-33 שפעל מתוך הגנה עצמית. 

בית המשפט האריך את מעצרו בתשעה ימים אך במח"ש ביקשו להאריך את מעצרו של רז ב-10 ימים נוספים. עו"ד משה אלון, סנגורו של החשוד, התנגד לבקשה להארכת מעצר ואמר "למה צריך כל כך הרבה ימים? ראינו תיקים מורכבים מזה". לדברי מח"ש, עד כה נגבו כ-30 עדויות אך עדיין נותרו פעולות חקירה רבות לבצע ועוד 10 עדויות לפחות לגבות. 

השופט אמר בדיון כי "מדובר באירוע טראגי. עיון בתיק החקירה מעלה כי מאז בקשת המעצר האחרונה נעשו פעולות חקירה רבות וכי היחידה החוקרת עובדת ללא לאות. עם זאת נדרשות פעולות חקירה נוספות".

מחקירת הרצח עולה כי רז רצח את אשתו בביתם בישוב נעלה שבבנימין, לאחר שבין השניים התעורר ויכוח. על פי החשד, רז דקר את אשתו בסכין בפלג גופה התחתון ולאחר מכן ירה לעברה שני כדורים - אחד מהם פגע בראשה וגרם למותה. רז התקשר לאמו וביקש שתגיע. לאחר שאספה אמו את ילדיו, הוא התקשר למפקדו ואמר לו "תבוא אני צריך אותך דחוף" – ולא הזכיר את בשיחה את הרצח.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן