שני הרוגים בהתרסקות מסוק בכפר יחזקאל

שני טייסים ממרכז הארץ בשנות ה-60 לחייהם נהרגו בהתרסקות מסוק בסמוך לעפולה. עד ראייה לתאונה, סיפר: "המסוק נתקע בכבלים, התרסק והפך לכדור אש גדול". בחברת החשמל בודקים אם הייתה פגיעה בקו

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 13/02/21 18:36 א באדר התשפא

שני הרוגים בהתרסקות מסוק בכפר יחזקאל
ארכיון: מסוק חילוץ, צילום: פלאש 90. אורי לנץ

שני טייסים ממרכז הארץ בשנות ה-60 לחייהם נהרגו היום (ש') בהתרסקות מסוק באזור כפר יחזקאל.המסוק התרסק בשטח פתוח צפונית לכביש 71, בין היישוב סולם לכפר יחזקאל. צוותי מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותם.

 מהמשטרה נמסר שטרם ברור מה גרם להתרסקות הקטלנית, בחברת החשמל בודקים אם הייתה פגיעה בקו. חוקרים של מינהל התעופה הגיעו למקום לאסוף את שברי המסוק על מנת ללמוד על נסיבות ההתרסקות. הגופות יישלחו לזיהוי במכון לרפואה משפטית באבו כביר.

מוחמד זועבי, עד ראייה של התאונה, סיפר: "ראיתי שהמסוק נתקע בכבלים, התרסק והפך לכדור אש גדול, הגעתי לזירה ולא היה מה לעשות חוץ להזעיק עזרה".

רב-פקד סלבה בונצ'וק, קצין אג"מ במשטרת עפולה, אמר במקום ההתרסקות: "בסביבות השעה 13:00 בצהריים התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ישראל על שמיעת פיצוץ ואש בשדות הסמוכים לכפר יחזקאל. יצאו צוותים שלנו למקום, ראינו מסוק שעולה באש. השוטרים השתמשו במטפים שנמצאים בניידת והבחינו בשני גברים מוטלים בסמוך למסוק. לצערנו בהגעת כוחות מד"א נקבע מותם, מדובר בזירה קשה מאוד של התרסקות של מטוס שעלה באש".

חובש בכיר במד"א, יוסי ניימרק, ופראמדיקית מד"א ספיר בוקובזה, סיפרו: "בדרך לאירוע חברנו לניידת משטרה שהובילה אותנו לעומק השטח החקלאי. ראינו מרחוק את העשן, וכשהתקרבנו למקום ההתרסקות ראינו את המסוק שעלה באש".

לדברי צוות ההצלה, "שני הטייסים היו מחוסרי הכרה. לאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם במקום".

נבדקת האפשרות כי התאונה התרחשה כתוצאה מקו חשמל. מחברת החשמל נמסר: "חברת החשמל משתתפת בצער הכבד על האסון. החברה שלחה לאזור צוות כדי לבחון האם הייתה פגיעה בקו ואם יש קשר לאירוע המצער".