סמוטריץ' לאוחנה: עצור את מינוי הקצין החשוד בגרימת מוות ברשלנות של סלומון טקה ז"ל

יו"ר מפלגת הציונות הדתית פונה לשר לביטחון הפנים ולמפכ"ל המשטרה, בבקשה לעצור את המינוי עד לבירור העובדות ולהידברות עם מנהיגי הקהילה. "צריך היה להיות בשיתוף הקהילה בדרך של בניית האמון בין המשטרה לקהילת עולי אתיופיה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/02/21 11:38 ל בשבט התשפא

סמוטריץ' לאוחנה: עצור את מינוי הקצין החשוד בגרימת מוות ברשלנות של סלומון טקה ז"ל
סמוטריץ', צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', פנה היום (ו') לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, ולמפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, בבקשה לעצור את מינוי הקצין החשוד בגרימת מוות ברשלנות של סלומון טקה ז"ל. 

במכתב אותו הוציא היום סמוטריץ' נכתב, כי "פורסם אתמול, כי מפקד מחוז חוף ניצב יורם סופר מינה את הקצין החשוד בגרימת מוות ברשלנות של סלומון טקה ז"ל לקצין המבצעים באחת מתחנות המשטרה בצפון".

"המינוי, טרם שלב ההוכחות בתיק הינו פגיעה קשה ברגשותיה של קהילה שלימה המרגישה פגועה מאז האירוע ובעקבות שיטור היתר כלפי בני העדה".

סמוטריץ הוסיף כי "היה נכון כי המינוי אם כבר היה נעשה, צריך היה להיות בשיתוף הקהילה בדרך של בניית האמון בין המשטרה לקהילת עולי אתיופיה. אני קורא לך לעצור את המינוי עד לבירור העובדות ולהידברות עם מנהיגי הקהילה".

צילום: ללא


אמש לאחר הפרסום התייחס למינוי, גם מועמד הציונות הדתית לכנסת והפעיל החברתי איינאו פרדה סנבטו, שאמר: "משטרת ישראל ממשיכה לערער את היחסים עם הקהילה. במקום לעשות חשבון נפש ולנסות לשקם את האמון שאבד היא מעדיפה להחזיר את השוטר שירה בסלומון טקה לעבודה סדירה. הטענות על שיטור יתר עוקף חוק שהפכו את בני הקהילה לשק החבטות של השוטרים מקבלים הערב ביסוס".

"אני קורא למפכ"ל המשטרה ולשר לביטחון הפנים לעצור את המהלך. החזרתו לעבודה היא יריקה בפרצופה של הקהילה שלמה שמרגישה פגועה וכאובה ומסר לשוטרים שניתן להמשיך בפעולות אלימות כנגדנו".


 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן