בשערי צדק נערכים לחג הפורים

מערך מתנדבים ומתנדבות שהחלימו מקורונה ועברו בדיקות סרולוגיות, מופעל בשבועות האחרונים במחלקות הקורונה של שערי צדק. בימים אלה נערכים במרכז הרפואי לחג הפורים, יחד עם עזר מציון

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/21 19:11 כט בשבט התשפא

בשערי צדק נערכים לחג הפורים
מחלקת קורונה בבית החולים שערי צדק, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מערך גדול של כ-70 מתנדבים מופעל בשבועות האחרונים במחלקות הקורונה במרכז הרפואי שערי צדק. מדובר בצוות ייעודי מתוגבר של מתנדבים הפועל מסביב לשעון במחלקות הכתר השונות 24 שעות ביממה. המתנדבים עוסקים בטיפול העוטף את החולים ובני משפחותיהם ומעניקים סיוע לחולים, מפיגים בדידות ומסייעים לצוות הרפואי. 

במערך מתנדבים ומתנדבות שהחלימו מקורונה ועברו בדיקות סרולוגיות ומשכך יכולים לפעול בתוך המחלקות. המתנדבים עוזרים למטופלים בכל הצרכים שמעבר לטיפול הרפואי, הנחת תפילין, קידוש והבדלה בשבתות, סיוע באכילה ושתיה, הפגת בדידות ותקשורת עם בני המשפחה.

"זהו מערך חסד גדול ומפואר של מתנדבים, רובם בני המגזר החרדי, הפועלים במסירות בלתי רגילה ובמציאות בלתי פשוטה מסביב לשעון, בימי חול, שבתות וחגים, כדי לסייע הן לצוות המטפל העוסק בהצלת חיים והן לחולים ובני משפחותיהם העוברים מסע הישרדות קיומית של ממש", אומרת איילת כהן, מנהלת שירות המתנדבים. 

כהן משבחת את פעילות ארגון עזר מציון הפועל ללא לאות בבית החולים, בשיתוף פעולה, כדי להקל ולהמתיק ככל הניתן את הקושי. "לאחר הסינון וההכשרה של המתנדבים הם עומדים בקשר ישיר מול בני המשפחות ומסייעים להם בכל צורך. לפני כשבוע המתנדבים חילקו פירות ט"ו בשבט לחולים והביאו את שמחת החג למיטות של המאושפזים ובימים אלו נערכים לקראת חג הפורים".

מנהל עזר מציון מחוז ירושלים, הרב ישראל ירט, משבח את מערך המתנדבים בניהולה של כהן ואומר כי "לארגון שיתוף פעולה מלא ושוטף עם אגף המתנדבים בשערי צדק בכל ימות השנה, אולם, כעת תגברנו באופן משמעותי את מספר המתנדבים ואף הכשרנו אותם להתמודדות במחלקות הכתר. בנוסף מופעלת עגלת קפיטריה שמחלקת קפה ועוגה לחולים בתוך המחלקות".

עוד הוא אומר כי בימים אלה, הם נערכים לחג הפורים: "שיתוף הפעולה קיים גם בין המתנדבים לבין מערך שרותי הדת בבית החולים. מתנדב סיפר כי בשבת האחרונה הוא קידש על היין 12 פעמים עבור חולים במחלקות הכתר. בימים אלו אנו נערכים לקראת חג הפורים בהבאת שמחת החג, מקרא מגילה ומשלוחי מנות לחולים. בימים אלו אנו מפיקים פתרון ייחודי של 'מגילת אסתר' עטופה ביריעות פלסטיק כדי שניתן יהיה לקרוא מגילה בתוך המחלקות תוך שמירת כל כללי הבטיחות וההיגיינה.

יצוין כי בנוסף למתנדבים, המרכז הרפואי מאפשר גם לבני משפחות המטופלים להיכנס למחלקות הכתר בכל יום כדי לסעוד את בני משפחתם ולשהות לצדם, תוך הקפדה ושמירה על התמגנות ומניעת הידבקות בהתאם לנוהלי משרד הבריאות והנחיות בית החולים.