אפרת שפירא רוזנברג מונתה ליו"ר הוועד המנהל של קולך

ד"ר שרה בקרמן, יו"ר הוועד המנהל של קולך פורשת ומפנה את מקומה לאפרת שפירא רוזנברג. "שמחה על הזכות שנפלה בחלקי להיות יושבת הראש החדשה של ארגון "קולך" ובכך להמשיך את דרכן של הנשים המנהיגות ופורצות הדרך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/21 17:17 כט בשבט התשפא

אפרת שפירא רוזנברג מונתה ליו"ר הוועד המנהל של קולך
כנס קולך 2016, צילום: קולך

ד"ר שרה בקרמן, יו"ר הוועד המנהל של קולך פורשת, ומפנה את מקומה לאפרת שפירא רוזנברג, שנכנסת בימים אלה לתפקיד. רוזנברג, היא עורכת דין, אשת תקשורת וראש תחום אקטואליה בבית אבי חי. נשואה ואם לחמישה, חברת הוועד המנהל בקולך ומעתה גם יושבת ראש הוועד.

רוזנברג אמרה לאחר פרסום המינוי: "אני שמחה על הזכות שנפלה בחלקי להיות יושבת הראש החדשה של ארגון "קולך" ובכך להמשיך את דרכן של הנשים המנהיגות ופורצות הדרך שמילאו את התפקיד הזה לפני וחתרו אף הן "לתקן עולם במלכות שדי".

בדברי הפרידה שלה, כתבה ד"ר בקרמן: "אין ספק שבמהלך שנות קיומה של העמותה, מאז 1998, היא שינתה את התודעה והשיח הציבוריים בסוגיות של יהדות ופמיניזם, והרחיבה את האפשרויות של נשים במסגרת ההלכה והמוסדות הדתיים. ועדיין העבודה לא הושלמה. בנושאים רבים, אכן חלו שינויים מרחיקי לכת, ולמרות שטרם חלחלו לקהילות רבות, הם אינם נשמעים עוד כ"שפה זרה". כך, לדוגמה, השתלבות במרחב הדתי, קריאה בתורה, לימוד תורה, הסכמי קדם נישואין, להטבי"ם, ה"משפחות החדשות" ועוד. עם זאת חלק מהנושאים, עדיין נדונים ומעסיקים אותנו בהיבטים האידאולוגיים והמעשיים. כך למשל "נשים למדניות – מאין ולאן", "עגונות וגירושין", "אלימות כלפי נשים בחברה הדתית" ורבים אחרים."

בארגון קולך הודו לבקרמן וברכו את רוזנברג: "אנחנו אסירות תודה לחברתנו, ד"ר שרה בקרמן, על השירות והשליחות הממושכים, על העשייה וההקשבה, והמסירות בלא תמורה, למען קולך, ולמען נשים בכלל, ומקדמות בהתרגשות את פניה של אפרת שפירא רוזנברג".