המלחמה הבאה של צה"ל: מול השפה העברית

בארגון בצלמו הגישו מכתב לרמטכ"ל ולמפקד פיקוד עורף, הקורא לחדול את פרסום הוראות הפיקוד בלשון רב מגדרית. "יש לעצור את הפגיעה בשפה העברית ובמפעל הציונות על ידי פיקוד העורף עליו אתה מופקד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/21 12:34 כט בשבט התשפא

המלחמה הבאה של צה"ל: מול השפה העברית
הרואות פיקוד העורף בלשון רב מגדרית, צילום: בצלמו

במסגרת התקופה בה צה"ל נותן יותר מקום לשירותן של הנשים בצה"ל, כמו פתיחת יותר מקומות לנשים במערך הלוחם, המגמה ממשיכה גם למקומות נוספים. בפיקוד העורף המסייע למדינת ישראל בניהול משבר הקורונה מול האזרחים, החל לפרסם את ההוראות לאזרחים בלשון רב מגדרית. בפיקוד הערוף אימצו את השיטה של שימוש בסיומת אותיות מעורבת המרכיבה בו זמנית את הסיומת "ים" לזכר ברבים ו-"ות" לנקבה ברבים. בעקבות השינוי בארגון בצלמו דרשו ממפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין, לבטל את ההחלטה ולחזור לצורת רבים ממין זכר.

"לאחרונה הוצב שילוט בכניסה למתחם בדיקות קורונה מטעם פיקוד העורף, אשר עושה שימוש בכיתוב של "עברית" רב-מגדרית" פתחו במכתב. בארגון תקפו את הבחירה במעבר לשימוש בשפה רב מגדרית בטענה כי מדובר בשפה שהומצאה במסגרת חוגי המגדר השונים, ושמטרתה של שפה זו הנה לתמוך ולעודד זהויות מיניות א- בינריות. עוד טענו כי "שינוי השפה לשפה רב-מגדרית הגם שנראה שולי לכאורה, מסמל למעשה כניסה לעולם הרדיקאלי והסכמה לתכניו בבחינת היות "הפונט" דגל". 

לשם חיזוק הטענה בחרו בארגון לציין את חוק הלאום, שהוא חוק יסוד, הקובע כי השפה העברית היא שפת המדינה. "לכן כמוסד ציבורי הנכם אמונים על כיבודה והגנתה. שיבוש השפה העברית בשלטים מטעמכם יוצר זלזול בשפה העברית וגם בלבול בציבור" נכתב. במכתב טענו כי היענות של צה"ל לשימוש בשפה מגזרית הוא חלק מ"מגמות ברות חלוף אלו, ולעצור את הפגיעה בשפה העברית ובמפעל הציונות על ידי פיקוד העורף עליו אתה מופקד". 


להורדת הקובץ

המכתב נשלח גם לרמטכ"ל אביבי ולשר הביטחון בני גנץ. משי גליק מנכ"ל בצלמו נמסר: "לא ייתכן שצה"ל יכנס למלחמות תרבות ויתמוך באגנדות של שדולת הנשים ותומכיהם. אנחנו קוראים לאלוף הפיקוד להסיר לאלתר את השלט ולתת לצה"ל להתרכז בדבר אחד להגן על אזרחי ישראל ולעזור במאבק נגד הקורונה".