ירידה של ממש בנתוני התחלואה - מחלקת קורונה נסגרת

שיעור החיוביים היומי נמצא בירידה של ממש, כך גם מקדם ההדבקה שעומד על 0.91. 32 חולי קורונה מתו ביממה האחרונה. ברמב"ם נסגרת מחלקת הקורונה הצבאית בשל הירידה במספר המאושפזים, שיורד גם ברחבי הארץ

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/02/21 09:40 כט בשבט התשפא

ירידה של ממש בנתוני התחלואה - מחלקת קורונה נסגרת
מחלקת קורונה, צילום: דוד כהן, פלאש 90

נתונים מעודדים מבחינת התחלואה בישראל, לראשונה מזה מספר שבועות. על פי נתוני משרד הבריאות אתמול (ד') אובחנו 5,540 נדבקים חדשים בקורונה, מתוך 76,359, בשיעור חיוביים של 7.5%. מדובר בשיעור נמוך ביחס לחודש האחרון, אך עדיין גבוה מאוד.

חוזרים ללימודים: איפה לומדים ואיפה נשארו בבית?

גם מקדם ההדבקה (מדד התפשטות המגפה), מוסיף לרדת, ולאחר שחזר אל מעל ה-1, מצב המעיד על התפשטות גבוהה של המגפה, ירד בחזרה ועומד הבוקר על 0.91 בכלל המגזרים, כאשר רק במגזר הערבי נרשמת עלייה, בהתאם להערכות המומחים, ככל הנראה בשל התפשטות הזן הבריטי באיחור בחברה הערבית.

בבתי החולים מאושפזים 1,599 חולי קורונה, מספר הנמוך משמעותית מהממוצע בחודש האחרון. מתוכם 1,027 מוגדרים במצב קשה, מספר שכבר הגיע הלילה לפחות מאלף. 315 חולים זקוקים להנשמה. ביממה האחרונה מתו 32 חולי קורונה בישראל, ומספר המתים הכולל עומד על 5,265 בני אדם.

שר הבריאות אדלשטיין עדכן הבוקר כי למעלה מ 2,000,000 ישראלים זכאים לתעודת מתחסן (3,686,000 איש התחסנו עד היום בחיסון ראשון). אתמול התחסנו כ 140,000 איש - מחציתם במנה ראשונה ומחציתם קיבלו את המנה השניה.

אדלשטיין כתב בטוויטר כי "כפי שאמרתי אתמול - נתמרץ את המתחסנים באמצעות התו הירוק. לכו להתחסן - זה לא רק יגן עליכם ועל סביבתכם, זה גם יאפשר לכם לחזור לחיים נורמליים מהר יותר".

צילום: משרד הבריאות

צילום: משרד הבריאות

בינתיים, בבית החולים רמב"ם תיסגר היום מחלקת הקורונה התת-קרקעית, אותה מפעיל צה"ל. על פי הדיווח בישראל היום, המחלקה פעלה במשך כחודש וחצי, וטופלו כמאתיים אזרחים חולי קורונה. היא הופעלה על ידי חיל הרפואה, ונראה כי הצבתם של סגלי רפואה צבאיים בבית חולים אזרחי יצרה עומס גדול בסגלים שבשירות פעיל.

על פי הדיווח, ההחלטה לסגור את המחלקה התקבלה, בין היתר, על רקע הירידה במספר החולים במצב קשה בבית החולים רמב"ם, ובהנחה שבית החולים יוכל להשתלט על התחלואה אם תישאר ברמה הנוכחית.

מדובר צה"ל נמסר: "ההחלטה בנוגע להמשך פעילות מחלקת כתר צה"ל עתידה להתקבל בימים הקרובים, בתיאום מלא מול משרד הבריאות, הנהלת רמב"ם והמטה הכללי ולאור תמונת מצב התחלואה".