חוזרים ללימודים: איפה ילמדו ואיפה יישארו בבית?

אחרי למעלה מחודש, מערכת החינוך נפתחת באופן חלקי מאוד, כשרק ביישובים הירוקים והצהובים יתקיימו לימודים פרונטליים - עד כיתה ד'. איפה חוזרים לגנים ובתי הספר ואיפה יישארו בבית? כל הפרטים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/02/21 07:55 כט בשבט התשפא

חוזרים ללימודים: איפה ילמדו ואיפה יישארו בבית?
חוזרים ללימודים בצל הקורונה. ארכיון, צילום: חן לאופולד, פלאש 90

היציאה מהסגר נמשכת, והבוקר (ה') חוזרים לגנים ולכיתות עשרות אלפי תלמידים ברחבי הארץ, בכיתות א' עד ד' ובגני הילדים. פתיחת מערכת החינוך מתבצעת במדורג, ותתחיל רק ביישובים ובערים המוגדרים "ירוק" או "צהוב", על פי מפת הרמזור המעודכנת, המשקללת נתוני תחלואה עם אחוזי חיסון. גם בערים המוגדרות "כתום" אך שיעור התחלואה בהן נמוך יחסית ושיעור החיסונים גבוה, יחזרו ללימודים.

מדובר בכ-480 אלף תלמידים שחוזרים היום לבתי הספר ולגנים, המתפרשים על הרשויות הירוקות, הצהובות וחלק קטן מהערים הכתומות. הגדרת הערים הכתומות שיכולות לחזור ללימודים היא: ציון 6.5 ומטה במודל הרמזור, וכן שיעור מחוסנים בקרב 50+ של למעלה מ-70%. הערים הכתומות בהן יש לימודים: טירת הכרמל, כפר יונה, כרמיאל, מבשרת ציון, נס ציונה, סביון, רמת גן, רמת ישי, רעננה וקריית מוצקין.

במקביל, בערים וביישובים שהציון שלהן איננו מאפשר חזרה ללימודים בכיתות, מאפשר המתווה לימודים וקיום פעילויות חינוכיות באוויר הפתוח, בקבוצות קטנות של עד תשעה תלמידים. בתל אביב כבר הודיעו כי יישמו את המתווה חמישה ימים בשבוע, אך לא בכל הרשויות יש יכולות מוניציפליות וכלכליות לעשות זאת.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הודיע אמש כי הלימודים בעיר לא ייפתחו, בשל הבלבול השורר בהנחיות פיקוד העורף ומשרדי הממשלה השונים. בצהריים עוד פרסמה עיריית ירושלים מתווה לימודים מסודר על פי שכונות, אך בערב, כאמור, הודיעה שעד להסדרת התקנות בין משרדי הממשלה ופיקוד העורף הלימודים לא יתקיימו.