גלנט: "שר החינוך המרוקאי נענה להצעתי לקדם חילופי תלמידים בין ישראל למרוקו"

שר החינוך קיים שיחה עם שר החינוך המרוקאיף והשניים סיכמו על תכנית לחילופי משלחות וסיורי לימוד בין ישראל למרוקו. "הודיתי לו על ההחלטה לשלב בתכנית הלימודים במרוקו, בהנחיית המלך, תכנים המלמדים על מדינת ישראל ועל יהדות מרוקו ומורשתה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/02/21 19:14 כח בשבט התשפא

גלנט: "שר החינוך המרוקאי נענה להצעתי לקדם חילופי תלמידים בין ישראל למרוקו"
גלנט בבנימין, צילום: עודד קרני לעמ

שר החינוך יואב גלנט, נועד עם שר החינוך של מרוקו, סעיד אמזאזי. השניים שנועדו באמצעות הזום, בירכו על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות ועל הקמת נציגויות במדינות ושוחחו על האתגרים המשותפים של מערכות החינוך בישראל ובמרוקו בשגרת קורונה. 

השרים גלנט ואמזאזי סיכמו על הפעלת תכנית לחילופי משלחות תלמידים וסטודנטים וסיורי מורשת בין ישראל ומרוקו,  לשם היכרות מקרוב עם ההיסטוריה המפוארת של יהדות מרוקו ומקומה החשוב והייחודי בתולדות ישראל.  במהלך השיחה, הזמין השר גלנט את השר אמזאזי לביקור רשמי במדינת ישראל. אמזאזי הודה לגלנט והזמין אותו לביקור רשמי במרוקו. 

במהלך השיחה, הודיע גלנט כי בעקבות חידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות, החל משנת הלימודים הבאה ישולבו במערכת החינוך בישראל חומרי לימוד על יהדות מרוקו, במסגרת תכנית הלימודים. 

שר החינוך ציין, כי החינוך הוא הגורם החשוב ביותר לחיזוק השלום בין המדינות והציע להקים צוותי עבודה משותפים שיעסקו בקידום החינוך בין ישראל ומרוקו. בנוסף, הביע גלנט הערכה רבה למדיניותו של מלך מרוקו להגנה על הקהילה היהודית ושימור אתריה ההיסטוריים – וכן על שימור הקשר המתמשך עם אזרחי ישראל ששורשיהם במרוקו. בנוסף, הודה גלנט לאמזאזי ולמלך מרוקו על תרומתם לקידום שיח בין-דתי ולקידום ערכי הסובלנות המבוססים על מאות שנים של דו-קיום בין יהודים למוסלמים בממלכה.

גלנט אמר לאחר סיום השיחה בין השניים: "מרוקו הצטרפה לשורת מדינות ערביות שחתמו באחרונה על הסכמי שלום עם מדינת ישראל, מתוך הכרה בעוצמתה. זוהי בשורה חשובה לאזרחי מדינת ישראל ולאזרחי מרוקו. תודתי לראש הממשלה בנימין נתניהו על קידום השלום בין ישראל למרוקו". 

עוד הוא אמר: "שוחחתי עם שר החינוך של מרוקו, סעיד אמזאזי, ושמחתי לשמוע ממנו שהוא נענה להצעתי לקידום תכנית חילופי תלמידים בין ישראל למרוקו, לשם היכרות חינוכית וחברתית עם ההיסטוריה המפוארת של יהדות מרוקו, והודיתי לו על ההחלטה לשלב בתכנית הלימודים במרוקו, בהנחיית המלך, תכנים המלמדים על מדינת ישראל ועל יהדות מרוקו ומורשתה".