תוך שלושה ימים: חילוץ דרמטי מכפר ערבי וברית מילה לבן

שלושה ימים לאחר שחולצה מהכפר הערבי בו חיה עם בעלה, עמותת "יד לאחים" סייעה למטופלת לקיים ברית מילה לבנה הקטן. "ברית המילה מהווה התחלה חדשה לחיים בשבילי ובשביל ילדיי" ,אמרה האם

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/21 15:28 כח בשבט התשפא

תוך שלושה ימים: חילוץ דרמטי מכפר ערבי וברית מילה לבן
שרי לאופר, מטפלת ומנחת הורים בעמותת "יד לאחים" שליוותה את אסנת והתינוק, צילום: יד לאחים

אסנת (שם בדוי) התגלגלה כל חייה בפנימיות ומגיל 17 נמצאת בקשר עם בן מיעוטים. לאחר זוגיות ממושכת בה היא סבלה מאלימות קשה מצד בן זוגה ומשפחתו, היא נכנסה להריון ממנו ובגיל 21 הפכה לאמא.

לאחר שלא יכלה יותר לשאת את ההתעללות ורצתה עתיד טוב יותר לבתה הקטנה, היא פנתה לעמותת 'יד לאחים' שיסייעו לה לברוח למקלט לנשים מוכות. לאחר שקיבלה סיוע ונכנסה למקלט. היה לה קשה להכיל את החיים במקלט ולכן כשבן זוגה הבטיח לה עתיד טוב יותר בו היא תוכל לעבוד ולצאת כרצונה היא השתכנעה, וחזרה אליו. לאחר ששבה לביתו של בן המיעוטים, הוא לא עמד בהבטחותיו, איים על חייה במידה ותנסה לברוח שוב והיא התאסלמה והתחתנה איתו.

לאחר שהתחתנה עם בן המיעוטים, הקשר עם אסנת נותק. לאחר כמה שנים, היא שוב יצרה קשר עם עוס"ית של עמותת "יד לאחים" וסיפרה שהיא נפרדה מבעלה הקודם וכעת נמצאת בזוגיות עם בן מיעוטים נוסף ששוב מתעלל בה פיזית, נפשית ומילולית.

לאור מצבה המשפחתי המורכב, בה היא רוצה להיות קרובה לבתה הבכורה, היא גרה במרכז. בן המיעוטים מתעקש שהיא תעבור לגור לידו בצפון וכשהיא מסרבת הוא נוהג בה באלימות קשה ומשליט עליה טרור. אסנת סיפרה שהיא נכנסה ממנו להריון, היא הגיעה למיון 3 פעמים בעקבות האלימות שחוותה.

בתחילת הקורונה, שרי מטפלת ומנחת הורים של עמותת "יד לאחים" התעניינה בשלומה של אסנת. אסנת סיפרה לה שהיא בהריון נוסף מבן זוגה, שהיא סובלת ממנו מאוד ומעוניינת לעזוב ולהתחיל חיים חדשים. בעמותת "יד לאחים" החליטו שיש לדאוג לאסנת סמוך ללידה כדי שהמעבר יהיה פשוט יותר והיא תצליח לנתק קשר עם בן המיעוטים.

בשבוע שעבר, בוצע המעבר המיוחל. לאחר שאסנת ילדה את בנה ושוחררה לביתה מבית החולים, בן זוגה לא היה בבית. היא ארזה את חפציה ועברה לדירת מסתור מרוהטת ומאובזרת שדאגו לה בעמותה. בנוסף, כשלושה ימים לאחר שהתחילה חיים חדשים, עמותת "יד לאחים" דאגה לכל מחסורה וסייעה לה לקיים לבנה ברית מילה ולהכניסו לחיים יהודיים.

בברית, שהתקיימה במתכונת מצומצמת על פי הנחיות משרד הבריאות, סיפרה אסנת: "מעולם לא הרגשתי מה זו משפחה. כל חיי עברתי ממקום למקום והרגשתי לא רצויה. בנקודות השפל שלי פניתי לעמותת "יד לאחים" לסיוע, מעבר לכל הטוב שהם העניקו לי הם גרמו לי להבין, לראשונה בחיי, שאני יכולה ומסוגלת לעשות מה שאבחר ושאצליח. ברית המילה מהווה התחלה חדשה לחיים בשבילי ובשביל ילדיי. אני מאושרת על הדרך החדשה שבחרתי וכעת אני סוף סוף מרגישה שאנחנו יכולים להפוך למשפחה חזקה ומלוכדת".