התגובות לשר החוץ האמריקאי | "מוטב לו לשר החוץ האמריקני שיעסוק בענייני הפנים בארצות הברית"

בימין הישראלי מגיבים להסתייגות מזכיר המדינה האמריקאי מהכרת הנשיא הקודם בריבונות הישראלית ברמת הגולן. בנט: "מה שיקבע את עתיד רמת הגולן הן הפעולות שלנו". סער: "רמת הגולן היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/02/21 09:19 כז בשבט התשפא

התגובות לשר החוץ האמריקאי | "מוטב לו לשר החוץ האמריקני שיעסוק בענייני הפנים בארצות הברית"
הגולן, צילום: shutterstock

הפוליטיקאים מהצד הימיני של המפה הפוליטית בישראל, לא שקטים הבוקר (ג') לאחר שמזכיר המדינה האמריקאי הסתייג הלילה מהכרת הנשיא היוצא דונלד טראמפ בריבונות הישראלית ברמת הגולן. אנתוני בלינקן אמר בריאיון לרשת CNN כי "מעשית, השליטה ברמת הגולן עדיין חשובה לביטחונה של ישראל. שאלות הנוגעות למעמד החוקי הן עניין אחר. אם המצב בסוריה ישתנה בעתיד, זה יהיה משהו שאנו נבחן, אבל אנחנו מאוד רחוקים מזה".

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "‏ביוזמתו של ראש הממשלה מנחם בגין ז״ל החילה הכנסת את החוק הישראלי על רמת-הגולן לפני 40 שנה. הגולן יהיה תמיד חלק בלתי נפרד מישראל. ממשלה בראשותי תחזק ותגדיל את ההתיישבות שלנו ברמת הגולן".

במפלגת ימינה, אמרו כי "רמת הגולן היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. מה שיקבע את עתיד ארצנו הן פעולות ישראל, ולא מילים. ממשלת ישראל בראשות נפתלי בנט תפעל לחיזוק אחיזתנו ברמת הגולן, בשומרון, בבקעה וביהודה ובשאר חלקי הארץ".

במפלגת הציונות הדתית ביקרו בתגובתם במרומז את בנט: "מי שחושב שאפשר לשים את הערכים בצד גם במחיר הקמת ממשלת שמאל ימצא את עצמו נאבק לא רק בהכרה ברמת הגולן אלא גם בפינוי יישובים. רק בחירה בציונות הדתית תבטיח שתקום פה ממשלת ימין אמיתית שתדאג שערכי הציונות הדתית בחינוך, ברווחה, בזהות היהודית, במשפט ובהתיישבות לא יונחו בצד לרגע אחד".

יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, איתמר בן גביר הגיב גם הוא לדברים: "כמו תמיד, לא משנה מה יאמרו הגויים, אלא מה יעשו היהודים. מוטב לו לשר החוץ האמריקני שיעסוק בענייני הפנים בארצות הברית ולא ינסה לערער על ריבונות עם ישראל בארצו - שלא ניתנת לשום שינוי, גם אם גורם בכיר בממשל ביידן רוצה בכך".

יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר כתב: "‏את הריבונות בגולן מבטיחים במעשים לא בדיבורים.
נתניהו דיבר הרבה ולא עשה דבר. שנתיים חלפו מהכרת ארה"ב בגולן ותרומתו של נתניהו מסתכמת בטקס, שלט ו-20 קרוואנים. לא רק שנתניהו לא משקיע בגולן, הוא מייבש אותו. במשך עשור צריך היה נתניהו להכפיל האוכלוסייה בגולן. מחדל הגולן יהיה רשום על שמו".