הבית היהודי בעתירה: למנוע מסמוטריץ' את השם 'הציונות הדתית'

במפלגת הבית היהודי, שחברה לימינה, הגישו עתירה לוועדת הבחירות בדרישה למנוע מרשימתם של סמוטריץ' ובן גביר את השם 'הציונות הדתית', בטענה כי היא לא מייצגת את כלל המגזר. במפלגה הגיבו: "עתירה קנטרנית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/21 23:00 כו בשבט התשפא

הבית היהודי בעתירה: למנוע מסמוטריץ' את השם 'הציונות הדתית'
סמוטריץ' וחגית משה, צילום: ארנון בוסני&Sraya Diamant/Flash90

מפלגת הבית היהודי נגד 'הציונות הדתית'. במפלגה, שחברה כזכור ל'ימינה' בליל סגירת הרשימות, עתרו לוועדת הבחירות המרכזית נגד הרשימה המשותפת של האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית ו'נעם', בטענה כי השם 'הציונות הדתית' תחתיו היא רצה איננו משקף, וכי הרשימה איננה המייצגת הבלעדית של המגזר הדתי לאומי.

העתירה לוועדת הבחירות

העתירה לוועדת הבחירותצילום: הבית היהודי

מרשימת "הציונות הדתית" נמסר בתגובה כי "מאז משפט שלמה, האם הטוענת 'גם לי גם לך לא יהיה' מוכיחה על עצמה שהיא אינה האם האמיתית ושלא טובת העניין עומדת לנגד עיניה אלא קנאה, שנאה ותחרות".

עוד הוסיפו: "המעט שנשארו מעסקני הבית היהודי עסוקים במסע נקם לאחר שהעדיפו לוותר על ריצה לכנסת ובלבד שלא תהיה אחדות אמיתית. הם עושים הכל כדי לפגוע במפלגת הציונות הדתית היחידה שנשארה כדי לדאוג לציבור הדתי לאומי, ערכיו, מפעליו וצרכיו.

"לרשותנו עומדים חוות דעת משפטיות בנושא ואנו בטוחים שהעתירה הקנטרנית תדחה. תמוה שמפלגה הקוראת לעצמה המפלגה הדתית לאומית מבקשת לפסול רשימה הקוראת לעצמה מפלגת הציונות הדתית".