רבני בנימין: "הנמנעים מלהתחסן עוברים על "לא תעמוד על דם רעך"

באיגרת דחופה לתושבי המועצה, ועד רבני בנימין קרא לתושבים להתחסן נגד קורונה: "כל המחסן נפש אחת, כאילו קיים עולם ומלואו". עוד אמרו: "הנמנעים מלהתחסן עוברים על 'לא תעמוד על דם רעך' ופוגעים בערבות הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/21 18:36 כו בשבט התשפא

רבני בנימין: "הנמנעים מלהתחסן עוברים על "לא תעמוד על דם רעך"
חיסון לקורונה, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ועד רבני בנימין, המאגד את כלל הרבנים ביישובי המועצה האזורית בנימין, הוציא היום (ב') איגרת דחופה הקוראת לכלל תושבי המועצה להתחסן במיידי נגד נגיף הקורונה, ולתת יד במאבק הלאומי למיגור המגפה. 

באיגרת ציינו הרבנים כי "שיוצאים למלחמה, חייבים להתאחד סביב הנהגה אחראית אחת. המומחים של משרד הבריאות הם המפקדים ויש להישמע לדבריהם גם מבחינה הלכתית". 

הרבנים עוד הוסיפו כי מי שנמנע להתחסן, מהווה סכנת נפשות לציבור הן חברתית והן הלכתית: "כל הנמנע מלהתחסן עובר על איסור ודברים נוגעים עד כדי ה'לאו' החמור של "לא תעמוד על דם רעך" ופוגע בערבות הישראלית."

לפני פירוט הלכות המחזקות את חובת ההתחסנות לקורונה, הדגישו הרבנים כי "כל המחסן נפש אחת, כאילו קיים עולם ומלואו. אנו מבקשים מכל התושבים לבקש בשמנו שמי שלא התחסן - ללכת לעשות זאת מיד. נהיה כולנו דגם של חברה אחראית עם ערבות ואמון הדדי לאומה כולה והעולם כולו."

רבני בנימין היו מהראשונים בישראל שתמכו עם פרוץ מגפת הקורונה בהחלטתו של ראש המועצה ישראל גנץ לסגור מיידית את בתי הכנסת, כדי למנוע פגיעה בחיי אדם. בנוסף, הרבנים חיזקו את פעילות המועצה על סיועם בחודשים האחרונים למען המשך קיום התפילות במרחבים הפתוחים עם ציוד כמו ברזנטים, ארונות קודש ניידים, תיבות תפילה ועוד. 

צילום: ועד רבני בנימין

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן