סער לא שולל ישיבה עם מפלגות שמאל, אך מבהיר: "לא אסכים לויתורים על ארץ ישראל"

יו"ר תקווה חדשה מפתיע באפשרות להקמת ממשלה עם מפלגות השמאל, ומסייג: "לא חושב שבשנים הבאות הולכים לקרות דברים דרמטיים בתחום המדיני" | סער שלל את האפשרות לבחירת נתניהו לנשיא המדינה: "לא צריך להיבחר אדם שעומד למשפט פלילי"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/02/21 14:06 כו בשבט התשפא

סער לא שולל ישיבה עם מפלגות שמאל, אך מבהיר: "לא אסכים לויתורים על ארץ ישראל"
סער., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המכון הישראלי לדמוקרטיה קיים היום (ב') משדר בהשתתפות מאות בני נוער שיצביעו לראשונה בבחירות הקרובות, ואירח את ראשי המפלגות שענו על שאלותיהם של בני הנוער. גדעון סער, יו"ר מפלגת "תקווה חדשה" התייחס לבחירות הקרבות ולמאבקים בין המפלגות השונות: "אנחנו נמצאים היום בתקופה שאין פערים אידאולוגיים בין המפלגות", אמר סער. 

"הממשלה שתקום אחרי הבחירות תצטרך קודם כל לפעול לשיקום הכלכלה, לבנות מחדש את מערכת הבריאות ומערכת החינוך" ,אמר יו"ר תקווה חדשה, "רוב האתגרים הם יותר פנימה, בחברה הישראלית. לכן, יש אפשרות אובייקטיבית גם לגורמים שהם לא באותו מחנה פוליטי אידאולוגי לשבת ביחד".

סער הבהיר כי, "אם אהיה שותף עם מפלגות שעמדתן לגבי הסדר קבע שונה לחלוטין מעמדתי, לא אסכים על ויתורים על ארץ ישראל. אבל אני לא חושב שבשנים הבאות הולכים לקרות דברים דרמטיים בתחום המדיני".

בנוגע להתבטאות שלו כי ימנה מומחה חיצוני לתפקיד שר האוצר, ציין סער כי, "אציע לשותפיי לקואליציה העתידית להוציא את תפקיד שר האוצר מהמשחק הפוליטי הקואליציוני, ולנסות להגיע להבנה סביב איש מקצוע, שיעזור לנו להוציא את ישראל מהמשבר הכלכלי".

"כשר פנים, הנחיתי לאפשר עלייה לארץ של בני אותו מין כזוגות על פי חוק השבות", אמר סער, "כשר חינוך, הכרתי בארגון הנוער הגאה איגי כשווה לתנועת נוער והכנסתי את הנושא למאבק בהומופוביה למערכת החינוך. בכל הנוגע לפונדקאות ותיקון העיוות מול האבות הגאים, אנחנו נתקן את האפליה הזאת. התחייבנו על הנושא הזה ונבצע אותו".

באשר לכהונה אפשרית של נתניהו כנשיא, "אני לא חושב שצריך לבחור בנתניהו לתפקיד נשיא המדינה, לתפקיד לא צריך להיבחר אדם שעומד למשפט פלילי. אני כמובן מאחל לנתניהו שיצליח להוכיח את חפותו. חשבתי בעבר שהאפשרות הזאת קיימת, אבל זה היה לפני השימוע, לפני הגשת כתב האישום".

כשנשאל האם נתניהו מנוע מלכהן כנשיא אך כראש ממשלה באופן חוקי כהונתו מתאפשרת, השיב: "חוקית ומשפטית זה נכון, הרי בג"ץ פסק בנושא הזה פה אחד. אבל עניינית, אם מסתכלים על השנה האחרונה, נתניהו הוכיח שזה לא נכון. אם הוא משריין לרשימתו במקום ה-40 ברשימה אדם שמפגין מול הבית של התובעת הראשית ומשמיע דברים, אז מה זה אומר על העירוב בין הפוליטי לבין המשפט האישי. יש הבדל בין הרמה החוקית המשפטית לעניינית".