בנט: "נתניהו צריך ללכת הביתה לא בגלל תיק 4,000, אלא בגלל 3,000 הרוגי המחדל בנתב"ג"

יו"ר ימינה תקף את התנהלות הממשלה שהובילה לכניסת המוטציה הבריטית: "הבעיה היא לא בעם, אלא במנהיגות. אני משוכנע שהכישלון הוא של המנהיגות – נתניהו, גנץ, רגב, כל החבורה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/02/21 13:51 כו בשבט התשפא

בנט: "נתניהו צריך ללכת הביתה לא בגלל תיק 4,000, אלא בגלל 3,000 הרוגי המחדל בנתב"ג"
בנט, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

המכון הישראלי לדמוקרטיה קיים היום (ב') משדר בהשתתפות מאות בני נוער שיצביעו לראשונה בבחירות הקרובות, ואירח את ראשי המפלגות שענו על שאלותיהם של בני הנוער. 

יו"ר ימינה, חבר הכנסת נפתלי בנט התייחס לקיטוב בעם שמתעצמת בתקופת הבחירות ואמר: "אין הרבה שנאה בעם עצמו. תחושת האיבה קיימת בעיקר בפוליטיקה, והתקשורת - מטעמי רצון לרייטינג גבוה - מביאה לידי ביטוי את הקצוות. הבעיה היא לא בעם, אלא במנהיגות. אני משוכנע שהכישלון הוא של המנהיגות – נתניהו, גנץ, רגב, כל החבורה. אין להם את עמוד השדרה המוסרי ולומר לציבור שהחוק חל על כולם".

"מערכת המשפט חייבת לעבור רפורמה מהותית, דרמטית", אמר בנט, והוסיף כי, "נתניהו לא יוכל לעשות את זה. כשהקונטקסט הוא המשפט שלו, ודאי שהוא לא האיש לתקן אותה. אני לא חושב שנתניהו צריך ללכת הביתה בגלל המשפט - הוא צריך ללכת הביתה לא בגלל תיק 4,000 או 2,000 אלא בגלל 3,000 ההרוגים שהוא, רגב וגנץ אחראיים להם בגלל מחדל המוטציות בנתב"ג".

עוד ציין בנט כי הוא מתנגד לחקיקה רטרואקטיבית כדוגמת חוק צרפתי, אך בעד תיחום וקציבת כהונה של ראש ממשלה ל-8 שנים, לצד חוק שדוחה עד לסוף הקדנציה שלו את כל ההליכים המשפטיים שלו.

לסיום אמר בנט כי: "אני לא מציע לאף אחד לא לספור אותי. אני מתמודד לראשות הממשלה כי אני חושב שהשאלה המרכזית שמיליוני המצביעים ישאלו את עצמם מאחורי הקלפי הפעם היא מי יכול להוציא אותנו מהכאוס הזה. התשובה שלי, בחוסר ענווה, היא אני. נתניהו כשל. אני מסתכל על סער ולפיד, ולא רואה שום תכנית רצינית בעניין הקורונה או הכלכלה".