סקר מנדטים: אין רוב לימין - לפיד פותח פער

הליכוד מובילה בפער דו ספרתי על פני המפלגות האחרות, אך נתניהו לא מחזיק ברוב, עם 60 מנדטים בלבד. יש עתיד זוכה ל-18 מנדטים והיא המפלגה השנייה בגודלה. הרשימה המשותפת יורדת ל-8 מנדטים ורשימת הציונות הדתית עוברת את אחוז החסימה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/02/21 08:58 כו בשבט התשפא

סקר מנדטים: אין רוב לימין - לפיד פותח פער
לפיד. המפלגה השנייה בגודלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

43 ימים לבחירות וסקר של רדיו 103 ופאנלס פוליטיקס מנבא שיוויון מוחלט במספר המנדטים בין הגושים, למרות פער משמעותי של הליכוד על פני שאר המפלגות. רוב המפלגות שומרות על יציבות יחסית, כאשר יש עתיד פותחת פער יחסית מתקווה חדשה, וממצבת את עצמה כמפלגה השנייה בגודלה.

הליכוד בראשות ראש הממשלה נתניהו זוכה ל-30 מנדטים, יאיר לפיד ויש עתיד עולים ל-18 מנדטים, תקווה חדשה עם 14 וימינה עם 11 שומרות על יציבות. ש"ס ממשיכה לקבל 8 מנדטים, בעוד הרשימה המשותפת, שתתמודד בבחירות ללא סיעת רעמ מקבלת 8 מנדטים. יהדות התורה וישראל ביתנו מקבלות 7 מנדטים. 

בגזרת המפלגות הקטנות אין שינויים משמעותיים, כאשר העבודה בראשות מרב מיכאלי זוכה ל-5 מנדטים, הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', כחול לבן עם בני גנץ ומרצ של ניצן הורוביץ מקבלות 4 מנדטים כל אחת.

גוש ימין-חרדים עם ימינה מקבל 60 מנדטים בדיוק, בעוד גוש מרכז-שמאל-ערבים זוכה ל-46 מנדטים. תקווה חדשה בראשות גדעון סער יהוו את לשון המאזניים, כאשר הם התחייבו שלא לשבת תחת נתניהו, אך גם לא בממשלה שנתמכת על ידי הרשימה המשותפת. 

שאלה נוספת שנשאלה היא "למי היו מצביעים לו הבחירות לראשות הממשלה היו אישיות". בבחירה בין נתניהו לגדעון סער, 45 אחוז מכלל המשיבים השיבו כי היו מצביעים לנתניהו, בעוד 41 אחוזים לסער. במקרה של בחירה בין נתניהו ליאיר לפיד, 54 אחוזים השיבו כי היו בוחרים בנתניהו, ו-37 אחוזים בלבד בלפיד. כאשר הבחירה הייתה בין נתניהו לבנט, חלה ירידה קלה בתמיכה בנתניהו ל-43 אחוזים, בעוד בנט זוכה ל־35 אחוזי תמיכה. 

הסקר נערך אמש (א') על ידי מנחם לזר - מנהל 'פאנלס פוליטיקס'. השתתפו בו 522 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־2,869 חברים בפאנל). הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית היא 4.3 אחוזים.