9 מיליארד דולר: אושרה תכנית הרכש מארצות הברית

אחרי עיכוב של מספר שנים, ולמרות הגרעון הגדול בתקציב והתנגדות האוצר, הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את עסקת הענק עם האמריקאים. ישראל תקבל בעסקה מסוקים, מטוסי קרב, פצצות חכמות וחימושים מיוחדים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/02/21 20:42 כה בשבט התשפא

9 מיליארד דולר: אושרה תכנית הרכש מארצות הברית
F-35. ישראל תקבל עוד מטוסי קרב, צילום: Moshe Shai/FLASH90

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר הערב (א') את מסגרת התקציב לרכש של מטוסי קרב, מטוסי תדלוק ומסוקים מארצות הברית. העסקה נאמדת ב-9 מיליארד דולר מכספי הסיוע האמריקאים. הדיון בקבינט נמשך שבע שעות, ונערך בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי. האוצר התנגד לעסקה, בשל המחיר הרב והעיתוי, אך בעקבות התנאי של האמריקאים העסקה אושרה לבסוף.

התנגדות משרד האוצר נבעה בין היתר בשל העובדה כי המימון של העסקה יגיע מהלוואות מבנקים אמריקאים והריבית הגבוהה שלהן. מנגד, הממשל האמריקאי הציב דד ליין למערכת הביטחון הישראלית: אם תוך שבועיים לא תתקבל החלטה – ישראל תפסיד את מקומה בקווי הייצור של ארצות הברית. בשל הרצון להימנע מעיכוב של שנתיים לעסקה אפשרית, ותחושת הבהילות של משרד הביטחון, הוחלט לאשר את העסקה למרות התנגדות משרד האוצר.

ישראל תקבל בעסקה, את נגמ"ש האיתן שעתיד להחליף את הנגמ"שים הוותיקים בצה"ל, מסוקים מסוג צ'ינוק או SH53K שיחליפו את מסוק היסעור המזדקן, מטוסי הקרב, F-35 ו-F-16 ואלפי פצצות חכמות וחימושים מתקדמים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן