הנשיא ריבלין: "העם היהודי כבר שילם בעבר מחיר יקר על שנאת חינם"

נשיא המדינה נשא דברים לרגל טקס האזכרה למפקד הלח"י אברהם "יאיר" שטרן שנרצח לפני 79 שנים. "אנחנו זקוקים עדיין למנהיגים, כמו יאיר, היכולים לאחד את כולנו סביב הדגל האחד, הדגל הכחול לבן", אמר ריבלין והדגיש כי "שנאת האחים שהביאה להסגרתו ולמותו של יאיר, מקבלת כיום פנים וצורות חדשות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/02/21 17:08 כה בשבט התשפא

הנשיא ריבלין: "העם היהודי כבר שילם בעבר מחיר יקר על שנאת חינם"
נשיא המדינה ריבלין, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

נשיא המדינה רובי ריבלין נשא דברים היום (א') לטקס האזכרה למפקדה הראשון של ארגון הלח"י, אברהם "יאיר" שטרן, במלאת 79 שנים להירצחו. בשל ההנחיות למאבק בנגיף הקורונה, דברי הנשיא המצולמים הוקרנו בטקס המקוון.

 "את דמותו יוצאת הדופן של יאיר ומאבקו לחירות ישראל איש לא יכול להכחיש, או לטשטש", פתח הנשיא והוסיף כי, "בראיה לאחור ברור כי יכולתו של יאיר לחבר בין הפכים, בין כנעניים אתאיסטים למאמינים משיחיים, בין חרדים לקומוניסטים סביב הרעיון האחד – של חירות ישראל - מלמדת על דמותו של מפקד מנהיג ומורה דרך יחיד בדורו". 

הנשיא הדגיש כי, "אנחנו זקוקים עדיין למנהיגים, כמו יאיר, היכולים לאחד את כולנו סביב הדגל האחד, הדגל הכחול לבן. שנאת האחים שהביאה להסגרתו ולמותו של יאיר, מקבלת כיום פנים וצורות חדשות. היא באה לידי ביטוי במרחבים אחרים ובאופנים שונים אבל העיקרון - כמעט לא השתנה. שנאה מעוורת המסתירה את המשותף ומשחירה את הטוב, לצערי, אפילו בימי המגפה הפוגעת בנו, כשכולנו מבכים את מתינו, השנאה מרימה ראש".

"העם היהודי כבר שילם בעבר מחיר יקר על שנאת חינם", הוסיף ריבלין וסיכם, "זו עלולה לפורר את המדינה היהודית והדמוקרטית, ועלינו להישמר מכך. להיזהר ולהזהיר. יאיר לחם על דרכו של העם עלינו ללכת בעקבותיו. לא לוותר על המרחב הציבורי, להמשיך להיאבק לחירות ישראל, להמשיך להיאבק על פניה של הארץ, על פני החברה".