"החינוך ייפתח חלקית החל מיום שלישי"

שרי הממשלה יצביעו על הארכת סגירת מערכת החינוך ביומיים, והחל מיום שלישי היא צפויה להיפתח באופן חלקי ומדורג. אדלשטיין: "חושש מאוד שעם הנתונים הקיימים וההחלטות שלא נוכל להעביר – נהיה במצב מאוד בעייתי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/02/21 21:59 כד בשבט התשפא

"החינוך ייפתח חלקית החל מיום שלישי"
הגנים יחזרו באמצע השבוע, צילום: shutterstock

הסגר מסתיים, אך מערכת החינוך עדיין לא נפתחת. שרי הממשלה צפויים לאשר הלילה (מוצ"ש) את הארכת סגירת מערכת החינוך ביומיים נוספים, וביום שלישי אמורה מערכת החינוך להתחיל להיפתח, באופן חלקי ומדורג, כשגני הילדים יהיו הראשונים לחזור לפעילות, טרם ברור אם רק בערים הירוקות והצהובות, או גם בערים כתומות ואדומות.

הסגר מסתיים בלי ירידה בתחלואה - מאבק על פתיחת הגנים

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, אמר הערב כי הוא חושש מפתיחה מהירה מדי של המשק ומאי היכולת של הממשלה לקבל החלטות. בראיון לכאן 11 אמר אדלשטיין כי "אם עד עכשיו הייתי אופטימי לגבי היכולת להעביר את ההחלטות הנכונות בממשלה, עכשיו אני פחות אופטימי. יכול להיות שנגיע למצב שהאחריות תהיה אישית. חושש מאוד שעם הנתונים הקיימים וההחלטות שלא נוכל להעביר – נהיה במצב מאוד בעייתי". 

לדברי אדלשטיין, מערכת החינוך תיפתח באופן חלקי כבר ביום שלישי. הוא התייחס גם לאפשרות של פתיחת השמים והבהיר כי הדבר לא יקרה בקרוב: "מי שמצפה לטוס כבר בשבוע הבא - זה לא יקרה".

בינתיים, משרד הבריאות מפרסם את נתוני התחלואה המעודכנים, המראים על מגמה מסתמנת של ירידה קלה בתחלואה, שעדיין לא מתבטאת במספר החולים המוגדרים במצב קשה. אמש התבצעו 82,545 בדיקות קורונה בישראל, ומתוכן נמצאו חיוביים 6,271 בני אדם, בשיעור חיוביים של 7.8%, הנמוך משמעותית מהשבועות האחרונים.

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,717 חולי קורונה. מתוכם 1,124 מוגדרים במצב קשה, ו-332 זקוקים להנשמה, לאחר שהמספר כבר ירד בשבוע שעבר אל מתחת ל-300. במהלך סוף השבוע נפטרו 38 חולי קורונה, ומספר המתים מאז פרוץ המגפה עומד על 5,057.

במקביל, מבצע החיסונים נמשך, וביממה האחרונה נחצה רף 2 מיליון המתחסנים במנה השנייה. בסך הכל 3,416,613 בני אדם קיבלו את החיסון הראשון, מעל 35% מאזרחי ישראל, ו-2,006,963 קיבלו את מנת החיסון השנייה, המקנה פטור מבידוד שבוע לאחר הזריקה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן