מנכ"ל המשרד לענייני ירושלים: "הפוליטיקה לא מתאימה לרב רפי"

אבי כהן-סקלי יצא להגנתו של השר רפי פרץ והפך את משמעות המשפט: "הרב רפי לא מתאים לפוליטיקה - הפוליטיקה אינה יכולה להכיל ולקבל אנשים כמו הרב רפי ואלו נזרקים החוצה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/02/21 11:45 כג בשבט התשפא

מנכ"ל המשרד לענייני ירושלים: "הפוליטיקה לא מתאימה לרב רפי"
אבי כהן סקלי, צילום: ללא

עוד 46 ימים לבחירות ולפיזור הממשלה הנוכחית, ומנכ"ל המשרד לענייני ירושלים ומורשת, אבי כהן-סקלי התחיל לסכם את תפקידו בפוסט בפייסבוק, ובעיקר את תפקיד השר הממונה עליו הרב רפי פרץ: "מאז שהגעתי לשמש בתפקיד כמנכ"ל המשרד לירושלים ומורשת אצל הרב רפי פרץ שמעתי את המשפט הבא אין ספור פעמים: "הרב רפי אדם מצוין, אבל אינו מתאים לפוליטיקה". מכל מקום, מכל עבר.

"אז אחרי מה שאני רואה מהצד כמו כל אחד מכם, כבר ימים ושבועות, אני מבקש להפוך את המשפט ולהגיד: "הפוליטיקה לא מתאימה לרב רפי". פגשתי אדם ערכי ברמות שאתם לא יכולים לדמיין, אדם שלא מסוגל להוציא מהפה שלו אמירה שהיא לא מדויקת, שכל תכליתו זה איך לעשות טוב ולהביא עוד קצת רוח ועוצמה לעם ישראל, אדם שלא מסוגל לחשוב בכלל על מונחים של תחמנות ותכסיסים. פגשתי אדם ענק.

"הפוליטיקה באמת לא מתאימה לרב רפי. נכון, הרב רפי עשה כמה מהלכים פוליטיים שגויים והוא לא חף מטעויות, אבל הרבה יותר מהרב רפי אינו מתאים לעולם הזה, הפוליטיקה אינה יכולה להכיל ולקבל אנשים כמו הרב רפי ואלו נזרקים החוצה.

"האיש ביקש לקחת על כתפיו את הציונות הדתית מתוך העולם השלם בנה כטייס, כרב צבאי ראשי וכראש מכינה. זה כנראה לא היה הזמן לזה, יתכן והקדמת את זמנך והעולם הפוליטי לא יודע להכיל אנשים כמוך".

כהן-סקלי ביקש להבהיר כי, "זה לא פוסט סיכום תקופה עם הרב רפי (זה יגיע כאשר תסתיים התקופה בעוד מספר חודשים), זאת קריאת השכמה לכולנו בניסיון לברר למה אנשים כאלו, שבאים בלב טהור לפעול בעולם הפוליטי מנהיגותי, לא מצליחים להחזיק מעמד, בלי להיות אשפי התחמנות והתכסיסים. תזכרו טוב טוב את האיש הזה, אומנם ככל הנראה הפסדנו אותו במגרש הציבורי פוליטי, אבל אין ספק שעם ישראל ירוויח אותו בעולמות האחרים".