אשת הרמטכ"ל: רות דיין הלכה לעולמה בגיל 103

אשתו הראשונה של משה דיין ומייסדת ארגון הצדקה "וראייטי ישראל", הלכה לעולמה בגיל מופלג. רות הייתה פעילה מרכזית בארגוני השמאל השנים כמו בצלם וחברה במפלגת מרצ, הייתה גם אמו של הבמאי המנוח אסי דיין

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/21 10:00 כג בשבט התשפא

אשת הרמטכ"ל: רות דיין הלכה לעולמה בגיל 103
רות דיין ז"ל, צילום: Moshe Dayan/Flash90

הבוקר (ו') נודע כי רעייתו הראשונה של הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, משה דיין, הלכה לעולמה בגיל 103. רות דיין הייתה אישה פעילה מאוד, מייסדת חברת האופנה והטקסטיל "משכית" וארגון הצדקה "וראייטי ישראל". היא גם אמם של ח"כ לשעבר יעל דיין, האמן יעל דיין ושל הבמאי המנוח אסי דיין שהלך לעולמו לפני 7 שנים. 

דיין הייתה פעילה פוליטית כמו בעלה בחוגי השמאל השונים, הוצבה במקום השביעי ברשימת מחנה של"י לקראת הבחירות לכנסת התשיעית, בהמשך הוצבה במקום ה-116 ברשימת רצ לקראת הבחירות לכנסת ה-11 ובמקום ה-89 לקראת הבחירות לכנסת ה-12, ולאחר מכן, במקום ה-107 ברשימת מרצ לקראת הבחירות לכנסת ה-13. כמו כן דיין הייתה חברת המועצה הציבורית של ארגון השמאל בצלם.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד לרות דיין, שהלכה לעולמה הבוקר, וכתב כי "רות דיין איננה. אישה שהפכה לאגדה ישראלית עוד בחייה. סיפור חייה הוא תמצית התגשמות החלום הישראלי והציוני. אשת מופת ומודל לחיקוי לדורות של יזמים, שדבריה היו דברים של טעם ושל אהבה אין קץ למקום הזה ולתושביו באשר הם. אישה שידעה מהו טוב טעם והיטיבה לנסח אותו בגזרות ובבדים, שיצירתה מחוברת לזמן ולמקום המיוחד הזה שכולנו אוהבים עד עומק הלב. כמוה. כמו כל מי שגידלה".

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ ספד לה: "צער גדול על פטירת רות דיין, בגיל 103. חברת מרצ מאז היווסדה, ואשת שמאל נלהבת. עד הרגע האחרון היתה מעורבת ומחוייבת, אכפתית ובקיאה כמו שהיתה כל חייה. אהבתי אותה מאוד. חיבוק גדול ליעל יקירתנו, ולכל המשפחה. יהי זכרה ברוך".