השר אוחנה: "זו מלחמה ממש – אנחנו צריכים את הציבור הערבי לצדנו"

בהצגת התכנית למיגור הפשיעה והאלימות במגזר הערבי, הצטרף השר אוחנה לראש הממשלה וטען כי "החברה הערבית נאנקת תחת נטל הפשיעה והאלימות. השעה היא שעת חירום"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/02/21 23:12 כא בשבט התשפא

השר אוחנה: "זו מלחמה ממש – אנחנו צריכים את הציבור הערבי לצדנו"
"השעה היא שעת חירום". השר אוחנה , צילום: דוברות המשטרה

ראש הממשלה נתניהו הציג הערב (ד') את התכנית למיגור האלימות והפשיעה במגזר הערבי, וחשף כי ראש השב"ס לשעבר, ניצב בדימוס אהרון פרנקו יכהן כפרויקטור התכנית. השר אמיר אוחנה התייחס לתכנית בדבריו לאחר מכן ואמר: "רבותיי, השעה היא שעת חירום".

"החברה הערבית נאנקת תחת נטל הפשיעה והאלימות", המשיך השר לביטחון פנים, "מיעוט עברייני ופושע מקרבה ממרר את חייה וגוזל את עתיד צעיריה.  באנו לומר – עד כאן. בסמוך לאחר כניסתי לתפקיד גיבשתי את המדיניות לגופי משרד הבט"פ, במסגרתה אחד היעדים המרכזיים הוא המאבק הנחוש בפשיעה בחברה הערבית, בעבירות הרצח, האלימות, הנשק והאמל"ח, עבירות שגדעו יותר מדי חיים באיבם, יותר מדי חלומות שלא יתגשמו". 

השר אוחנה המשיך ואמר כי "הצבתי לראשונה את נושא סחיטת דמי חסות, הפרוטקשיין, ח'אווה בערבית, עבירה מכוערת במסגרתה מאמללים פושעים סחטניים בזויים את חייהם של אנשים ישרים ועמלי כפיים בני החברה הישראלית – יהודים וערבים כאחד, כיעד מרכזי לטיפול משטרתי, והסבנו מפלג שלם בלהב 433 לטיפול בעבירות הסד"ח".

"מלחמה של ממש", המפכ"ל שבתאי, השר אוחנה, ראש הממשלה ופרנקו

"מלחמה של ממש", המפכ"ל שבתאי, השר אוחנה, ראש הממשלה ופרנקוצילום: דוברות המשטרה

"זו מלחמה ממש – ואנחנו צריכים את הציבור הערבי לצידנו במלחמה הזאת", הכריז אוחנה, "רוב מוחלט של הציבור הערבי הוא שומר חוק, ומעוניין להשתלב במישור החיים הנורמטיבי בחברה הישראלית, בעולם המדע והאקדמיה, הכלכלה והעסקים, אבל מיעוט קטן מאוד מתוכו אחראי על פי נתוני המשטרה לשנת 2020 על, שימו לב: 93% מאירועי הירי, 64% ממעשי הרצח, 61% מאירועי ההצתה, 56% מעבירות האמל"ח, 47% ממעשי השוד ו-41% מעבירות הסחיטה, או במילים אחרות – כ-60% מהפשיעה החמורה במדינת ישראל".

השר לביטחון פנים הוסיף כי "הקורבנות של הפשיעה הזאת הם אזרחי ישראל, ערבים ויהודים כאחד. אנחנו מתכוונים לנצח במלחמה הזאת למענם. המשרד לביטחון הפנים על גופיו, מחויבים לביטחונם האישי של אזרחי ישראל כולם – ואנו מצפים מכל מי שיש לו עניין אמיתי בחוק וסדר, בשלום ובביטחון לאזרחי ישראל הערבים, לתמוך במאמציה של משטרת ישראל – לפעול לצידה ולתת לה רוח גבית".

"יש היום יותר שוטרים ערבים מאי פעם, יש היום יותר תחנות משטרה בחברה הערבית מאשר אי פעם, ואנו מחוייבים לספק לחברה הערבית את מלוא שירותי המשטרה טוב יותר מאשר אי פעם בעבר. וכך יהיה".