נתניהו הכריז על הקמת תכנית למלחמה בפשיעה במגזר הערבי

בהצהרה לתקשורת, הודיע ראש הממשלה על הקמת תכנית למיגור האלימות במגזר הערבי ולשיפור אורח חיי הישובים הערביים. מי שיעמוד בראש התכנית הוא ניצב בדימוס אהרון פרנקו, ראש השב"ס לשעבר

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/02/21 20:47 כא בשבט התשפא

נתניהו הכריז על הקמת תכנית למלחמה בפשיעה במגזר הערבי
ראש הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר הערב (ד') עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה והמפכ"ל יעקב שבתאי, במטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים. בהצהרה שמסר, הכריז נתניהו על תכנית למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית, שגם תעסוק בשיפור איכות חיי האזרחים הערבים-ישראלים.  

"אני שמח להודיע היום על צעד חשוב לקידום החברה הערבית, תוך שיתוף פעולה עם השר לביטחון פנים, שרים נוספים, עם יו"ר השלטון המקומי ועשרות מנהיגים של ישובים ערביים. גיבשנו תכנית שתחולל מהפכה אמיתית בחברה הערבית. 

"כחלק מהתכנית, ביקשו ראשי הרשויות למנות פרויקטור מטעמי. התכנית הזאת שתבטיח את איכות החיים, ואת כל המרכיבים של החיים ביישובים הערביים ושל האזרחים הערביים. מי שיתכלל את התכנית הזאת הוא ניצס בדימוס אהרון פרנקו, ראש השב"ס לשעבר. 

ראש השב"ס לשעבר, אהרון פרנקו

ראש השב"ס לשעבר, אהרון פרנקוצילום: Yossi Zamir/Flash 90

"יצא לי לעבוד איתו", אמר נתניהו, "התרשמתי מהמקצועיות שלו, מההגינות והאנושיות שלו. יש לו ניסיון עשיר מאוד ויחסים מעולים עם המנהיגים בישובים הערבים. אהרון יתכלל את כל מאמצי הממשלה וידאג שיהיה תיאום מרבי ביניהם". 

התוכנית המיידית שהציג נתניהו כוללת איסוף נשקים במגזר, השקעת מאה מיליון שקלים להקמת תחנות משטרה ומכבי אש בישובים ערבים, הקמת תחנות רווחה והקמת צוות בראשות המל"ל למניעת זליגת נשק לא חוקי.

נתניהו ציין גם את התכנית למאבק באלימות במשפחה וחיזוק האכיפה הכללית. כמו כן התייחס ראש הממשלה להקצאת 50 מיליון שקלים ל-30 תקנים, עבור הקמת אגף חדש במשטרה לסיכול הפשיעה. נתניהו סיכם ואמר כי הוא בטוח שכל שותפיו בממשלה תומכים בתוכנית שהציג, כך שיוכל להעבירה.

עיסאווי פריג' מרשימת מרצ, בתגובה להצהרת נתניהו: "מאז 2012, נתניהו מיחזר אין ספור פעמים את ההבטחות למיגור הפשיעה בחברה הערבית, בעוד במציאות הפשיעה רק גברה וגבתה עוד ועוד קורבנות.גם ההצהרה היום היא רק הצגה למצלמות שנעשית תוך שימוש פסול במתקני משטרת ישראל לצורכי תעמולת בחירות. הדרך היחידה להביא לקידום תוכנית אמיתית למאבק באלימות בחברה הערבית חייבת להתחיל בהחלפת נתניהו ובממשלה שתראה אותנו כשווים ולא כמו נתניהו שרואה את האזרחים הערבים כמאגר קולות לעת צרה, שאפשר להסית נגדו 11 שנים, ולהתחנף אליו לפני הבחירות".