סקר מנדטים: הליכוד ויש עתיד מזנקות - יש 61 לגוש הימין

ממשלה של נתניהו, המפלגות החרדיות ובנט, זוכה לראשונה לרוב של 61 מנדטים | יש עתיד ממשיכה לעלות עם 19 מנדטים, והעבודה מתבססת עם 5 מנדטים | סמוטריץ' עדיין לא עובר את אחוז החסימה אך אם יתאחד עם בן גביר יזכה ל-5 מנדטים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/02/21 08:00 כ בשבט התשפא

סקר מנדטים: הליכוד ויש עתיד מזנקות - יש 61 לגוש הימין
יש רוב לגוש הימין. בנט ונתניהו, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

49 ימים לבחירות, ויומיים לסגירת הרשימות, סקר מנדטים של פאנלס פוליטיקס לרדיו 103 שמתפרסם הבוקר (ג') מראה לראשונה כי גוש הימין של הליכוד, ימינה ש"ס ויהדות התורה, זוכה לרוב מינימלי של 61 מנדטים, אך ייתכן ויש כאן התחלה של מגמה שעתידה להתחזק.

הליכוד זוכה ל-32 מנדטים, יש עתיד עם יאיר לפיד עולה ל-19, תקווה חדשה בראשות גדעון סער מקבלת 14 מנדטים, ימינה עם נפתלי בנט זוכה ל-13 מנדטים והרשימה המשותפת שטרם ברור מה יעלה בגורל המפלגות המרכיבות אותה, נשארת עם 10 מנדטים.

יהדות התורה וש"ס מקבלות 8 מנדטים כל אחת, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נשארת עם 7 מנדטים, העבודה עם מרב מיכאלי, מתבססת מעל אחוז החסימה עם 5 מנדטים, ומרצ עם 4 מנדטים בלבד.

לא עוברות את אחוז החסימה: כחול לבן עם בני גנץ, מקבל 2.8 אחוזים, הציונות הדתית בראשות סמוטריץ' ועוצמה יהודית יחד עם מפלגת נעם מקבלות כל אחת 2.2 אחוזים. הישראלים בראשות חולדאי והמפלגה הכלכלית בראשות זליכה זוכות רק ל-1.6 אחוזים.

איחוד של מפלגת הציונות הדתית עם עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר ומפלגת נעם יקבל 5 מנדטים, בעוד, הליכוד, יש עתיד, ימינה ותקווה חדשה יאבדו מנדט.

הסקר נערך אמש (ב') על ידי מנחם לזר - מנהל 'פאנלס פוליטיקס'. השתתפו בו 512  חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־2,943 חברים בפאנל). הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית היא 4.4 אחוזים.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן