אזהרת סלמונלה: זה המוצר שעליכם להחזיר

חברת "מיה" הודיעה ללקוחות כי שקית שומשום שהיא משווקת התגלתה עם חיידק הסלמונלה שעלול לגרום לכאבי בטן ואף לסיבוכים שונים. החברה קוראת ללקוחות להחזיר את המוצר המפורט לנקודות המכירה ולא לצרוך אותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/21 17:15 יט בשבט התשפא

אזהרת סלמונלה: זה המוצר שעליכם להחזיר
יש סלמונלה בשומשום, צילום: באדיבות החברה

"חברת מיה תעשיות מזון בע"מ", פרסמה היום (ב') הודעה בה היא מבקשת ליידע את קהל צרכנייה ולקוחותיה כי בבדיקת מוצרים שגרתית המבוצעת במפעל נמצא חיידק סלמונלה בחומר הגלם, ועליהם לחדול מהשימוש בו ולהחזיר לנקודות המכירה.

המוצר הינו: "שומשום" מותג "מיה" 100 גרם ברקוד: 7290002319078 עם תאריך "עדיף להשתמש עד" 24.01.2022.  התאריך מופיע בקדמת האריזה: 7290002319078_s1_15
                      
כל מוצרי השומשום של החברה עם ברקוד שונה ותאריכים אחרים מותרים לשימוש. צרכנים המחזיקים במוצרים אלו מוזמנים להגיע לנקודות המכירה ולהחליפם בחדשים. החברה פועלת לאיסוף המוצר מדרכי השיווק.

אין לצרוך את המוצר, אך יש לציין כי חיידק הסלמונלה אינו שורד בחום הבישול, על כן אין סכנה בריאותית למי שאוכל את השומשום לאחר בישול או אפייה מלאים.

באנשים בריאים, חיידק הסלמונלה עלול לגרום למחלה המתבטאת בחום, שלשול (לעיתים דמי), בחילה, הקאות וכאבי בטן. במקרים נדירים, יכולים להיגרם סיבוכים. באוכלוסיות רגישות כגון, ילדים צעירים, בעלי מערכת חיסון מוחלשת וקשישים, החיידק עלול לגרום למחלה קשה ולעיתים אף למוות.