ועדת הכלכלה אישרה את המשך ההגבלות על ענף התעופה

אחרי הארכת הסגר, גם ועדת הכלכלה אישרה את הארכת התקנות על כניסת ויציאת טיסות דרך נמלי התעופה. החריגים: צורך רפואי, ניהול תקין של יחסי חוץ והשתתפות ספורטאים בתחרויות בחו"ל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/02/21 16:02 יט בשבט התשפא

ועדת הכלכלה אישרה את המשך ההגבלות על ענף התעופה
נתב"ג ישאר ריק. אילוסטרציה, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

אחרי שהממשלה אישרה אמש את הארכת הסגר, התכנסה היום (ב') ועדת הכלכלה ואישרה את המשך התקנות וההגבלות על ענף התעופה, כשבין היתר הכניסה לארץ לכלי טיס זרים תיאסר לשבוע נוסף, והגבלות נוספות על ענף התעופה עד סוף חודש פברואר.

תקנות הגבלת הפעלת שדות תעופה וטיסות, העוסקות בהגבלות הכלליות שהוטלו על הענף בתקופת הקורונה, בהן החובה לבצע מדידת חום לפני הכניסה לשדה התעופה והאיסור לעלות למטוס ללא מסיכה ועוד, הוארכו בהתאם להחלטת הממשלה עד סוף החודש בעוד שהסגר על נתב"ג הוארך בשבוע אחד, עד ה-7 בפברואר.

לפי התקנות שאושרו תיאסר הכניסה לישראל של כלי טיס זר, למעט מספר מקרים חריגים, בהם: טיסות מטען, טיסות פינוי רפואי, טיסות כיבוי אש, טיסות החוצות את המרחב האווירי של ישראל מבלי לנחות בה, טיסות הנדרשות לניהול תקין של יחסי החוץ של ישראל – לפי אישור מנכ"ל משרד החוץ, טיסות תחזוקה וטיסות שמובילות ספורטאים מקצועיים או מלוויהם לצורך השתתפות בתחרות או מפעל בינלאומי – באישור מנכ"ל משרד התרבות והספורט.