"מתחילים לראות את ההשפעה של החיסונים"

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן מציג נתונים המראים כי בערים בהן אחוז ההתחסנות גבוה, הירידה בתחלואה הקשה ניכרת. בינתיים, שיעור הבדיקות מוסיף להיות גבוה במיוחד, והתחלואה הקשה בבתי החולים לא משתנה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/02/21 09:17 יט בשבט התשפא

"מתחילים לראות את ההשפעה של החיסונים"
מחלקת קורונה, אילוסטרציה, צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

החיסונים עובדים - אך זה עדיין רחוק מלהיות מספיק. ראש צוות המומחים של מכון ויצמן, פרופ' ערן סגל, הציג הבוקר (ב') נתונים מעודדים המראים על ירידה בתחלואה הקשה בערים בהן אחוז החיסונים גבוה.

לאחר שעות של דיונים, השרים הכריעו: הסגר הוארך עד לשישי בבוקר

לדבריו, "מתחילים לראות את ההשפעה של החיסונים - בערים בהן שיעור ההתחסנות קרוב ל-100%, יש ירידה של 33% בתחלואה הקשה של בני ה-60 ומעלה. ככל שעובר הזמן, אנחנו צופים לראות את הירידה הזו מתחזקת, ואת העומס בבתי החולים - יורד".

מנגד, התחלואה הקשה בבתי החולים עדיין גבוהה מאוד, מחלקות הקורונה עדיין בתפוסה מירבית, וגם שיעור הבדיקות החיוביות מסרב לרדת. ראש צוות המומחים המייעץ לקבינט הקורונה, פרופ' רן בליצר, אמר בכאן חדשות כי "ההחלטה להאריך את הסגר הייתה טובה. העלייה שאנחנו רואים עכשיו היא במגזר הכללי. גם אדם שהתחסן בשני חיסונים - אין לו שכפ"צ. 10% שהוא יכול להידבק. אף אחד לא רוצה שההורים שלו ישלמו את המחיר".

על פי נתוני משרד הבריאות הבוקר, אמש אומתו כחיוביים לקורונה 5,140 בני אדם, מתוך 54,737 בדיקות שתוצאותיהן התקבלו, בשיעור חיוביים גבוה במיוחד של 9.7%. בשבועות האחרונים עומד שיעור החיוביים על סביב ה-9% ומסרב לרדת, על אף הסגר ההדוק הנמשך כבר שלושה שבועות והוארך אמש עד ליום שישי.

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים כעת 1,839, מספר שגם הוא לא יורד כבר מספר שבועות. מתוכם מוגדרים במצב קשה 1,140, ו-315 זקוקים להנשמה. מאז אתמול מתו מקורונה 51 חולים, ומספר החולים הכולל עומד על 4,796. בכל חודש ינואר מתו מקורונה 1,431 בני אדם, כ-30% מכלל התמותה מאז תחילת המגפה.

מבצע החיסונים נמשך - אך בהיקף נמוך

קצב ההתחסנות ברחבי הארץ יורד בימים האחרונים. הבוקר עדכן שר הבריאות כי אתמול חוסנו 131,000 איש. כזכור, משרד הבריאות הציב יעד של חיסון 250 אלף איש ביום, אך כבר מספר ימים שהיעד הזה רחוק מאוד. 

בסך הכל מאז תחילת המבצע חוסנו 3,081,162 אזרחים בישראל, למעלה משליש מהאוכלוסייה. מתוכם 1,790,121 קיבלו את שתי המנות. כמיליון ומאתיים אלף איש כבר זכאים לתעודת מתחסן ולפטור מבידוד. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן