ממונה הקורונה על שבוע סגר נוסף: "ייתן ירידה של 100 חולים קשה בלבד"

פרופסור נחמן אש עדכן את חברי מפלגת כחול לבן לקראת כינוס השרים הערב, וחשף תחזית מדאיגה. יולי אדלשטיין אמר במליאת הכנסת: "נכון להיום לפני הממשלה יעמדו שתי הצעות - להאריך את הסגר, או לפתוח את הכל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 31/01/21 18:08 יח בשבט התשפא

ממונה הקורונה על שבוע סגר נוסף:  "ייתן ירידה של 100 חולים קשה בלבד"
פרופסור אש, צילום: David Cohen/Flash90

המומנה על הקורונה, פרופסור נחמן אש, הציג היום (א') לחברי מפלגת כחול לבן, תחזית די קודרת. לקראת ישיבת הממשלה שתתכנס הערב בכדי להאריך את תקנות הסגר, אמר אש כי שבוע נוסף של סגר יביא לירידה של 100 חולים קשה בלבד. כך פורסם בחדשות 12. על פי נתוני משרד הבריאות, בבתי החולים מאושפזים 1,829 חולי קורונה. 1,204 במצב קשה, 409 במצב קריטי ועוד 310 מונשמים.

חוק הקנסות עבר במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית

תומר לוטן, מנהל מטה "מגן ישראל", אישר את הפרטים במשדר "מהדורה ראשונה": "לפי כל התחזיות, צופים בשבוע של הארכת הסגר ירידה של 100-150 חולים קשה. זה לא מספיק, אבל החוכמה היא לא להסתכל על מספרים אלא על מגמה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין, הגיע בצהריי היום למליאת הכנסת, לקראת ההצבעה על חוק הקנסות שאושר בסופו של דבר, ואמר כי בפני הממשלה עומדות כעת שתי הצעות: "לגבי יציאה מהסגר - תהיה. כל יום שאנו מחסנים או מוסיפים, נהיה עם עוד מאות אלפי מחוסנים בשני חיסונים כנדרש".

"אני אומר במלוא אחריות: לא אשחק בשום משחקים", איים אדלשטיין במליאה, "אנו בכל הסיטאוציה הזו כי לפני עשרה ימים בקשנו סגר לשבועיים. למה עברנו את אי הוודאות של הימים האחרונים? כי היה צורך לקצץ בהצעה של משרד הבריאות. למה? אני לא יודע. אני מודיע שיהיו שתי הצעות. של הארכת הסגר או פתיחה של כלל המשק. לא מוצא חן בעיני מישהו - שיקחו פעם אחת אחריות. אני כשר הבריאות לוקח אחריות פעם אחר פעם. שנפתח את כל המשק ונראה את התוצאות, אפרופו אלה שאומרים שהסגר מיותר ולא עובד".