ברוך דיין האמת: הרב אברהם משה אבידן הלך לעולמו בליל שבת

ישיבת ההסדר שעלבים מבכה מרה ואבלה על פטירתו של הרב אברהם משה אבידן זצ"ל, ר"מ וראש הישיבה לשעבר, שהלך לעולמו בליל שבת לאחר שנאבק במחלה בחודשים האחרונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/21 19:50 יז בשבט התשפא

ברוך דיין האמת: הרב אברהם משה אבידן הלך לעולמו בליל שבת
הרב אברהם משה אבידן ז"ל, צילום: ארכיון ישיבת ההסדר שעלבים

ברוך דיין האמת. ראש ישיבת ההסדר שעלבים לשעבר, הרב אברהם משה אבידן הלך לעולמו בליל שבת. ההלוויה תצא מביתו שברחוב הקבלן 35, שכונת הר נוף בירושלים, בשעה 21:45 להר המנוחות.

הרב אבידן היה ר"מ בישיבת ההסדר שעלבים בין השנים תשמ"ז-תשנ"ב (1987-1992) ולאחר פרישתו של הרב מאיר שלזינגר, נכנס לתפקידו כראש הישיבה ועמד בראשה עד תשס"ה (2005).

בזמן שהרב אבידן היה תלמיד ישיבת חברון, החליט שעליו להתגייס לצבא. הוא פנה אל הרב הראשי לצה"ל הרב שלמה גורן, ולאחר ראיון ארוך הוא קיבל אותו להיות רב צבאי של חטיבת ירושלים. לאחר פרישתו מצה"ל כסגן הרב הראשי בדרגת אל"מ, התמנה לר"מ השיעורים הגבוהים בישיבת ההסדר שעלבים והיה ידוע כלמדן גדול בעל כושר ניתוח יוצא מן הכלל. כראש ישיבה עמל רבות להשריש בקרב תלמידיו אהבת לימוד תורה ועמקות.

הרב אבידן חיבר שבעה ספרים בנושאים שונים: שבת ומועד בצה"ל, דרכי חסד לעוסקים בחסד של אמת, משא בהר בנושאי צבא ובטחון, תורת תמורה על מסכת תמורה, אמרות המלך על הלכות מלכים ברמב"ם, שמירת הנפש כהלכתה, אהבת צדקה על צדקה ומעשר כספים. לפני פטירתו ביקש להוציא את שאר כתביו.
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן