קורין גדעון מתנצלת על הביקורת נגד איכילוב

לאחר הסערה שעורר פוסט הביקורת של המנחה על התנאים שבית החולים סיפק לה עם לידתה - והתגובה שכנגד מצד מנהל המחלקה - חזרה בה גדעון מתגובתה: "הניסוח היה קיצוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/21 11:18 טו בשבט התשפא

קורין גדעון מתנצלת על הביקורת נגד איכילוב
קורין גדעון , צילום: קשת 12

המגישה קורין גדעון הפכה אתמול (ד') לאמא עם לידת בתה הבכורה, ולאחר כמה שעות מצאה עצמה בעיצומה של סערה וביקורת קשה כשהעלתה פוסט נוקב על מחלקת היולדות בבית החולים איכילוב. גדעון פרסמה סטורי ארוך בו יצאה נגד בית החולים בו ילדה והתלוננה על החדר בו היא שוהה מאז. "ממש עצוב לי שבזה אני מתעסקת ביום המאושר בחיי", כתבה גדעון, "אבל מי שמתכננת ללדת ב'איכילוב' - קחי בחשבון שהמחלקות מזעזעות! חדרי הלידה מדהימים וכוח האדם שם מהמם, אבל במחלקות זה עולם אחר". 

גדעון הוסיפה: "אני מהבוקר בחדר פנימי, בלי חלון אפילו, בלי חמצן, בלי לדעת אם אור או חושך בחוץ. בקושי יש לי כורסה ליד המיטה, כנראה כי לא הפעלתי קשרים או ביקשתי פרוטקציות, כנראה כי אין לי 'רופא סלב' שידאג לי, כי אני תמיד מעדיפה לבוא פשוט, וכך גם באתי לפה, אבל לאף אחד לא מגיע יחס כזה", האם הטרייה חתמה "לאף תינוק בן יומו ולאף יולדת לא מגיע לשהות בחדר חנוק. עצוב מאוד שככה הדברים מתנהלים. 12 שעות אחרי לידה ועדיין לא נשמתי אוויר צח על אף שהובטח לי שאעבור חדר מהבוקר, ועל אף כל תחנוניי. ועוד אני 'קורין גדעון'... עלק".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

style=" color:#c9c8cd; font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; font-style:normal; font-weight:normal; line-height:17px; text-decoration:none;" target="_blank">A post shared by איכילוב (@ichilovtlv)

הפוסט של גדעון הוביל לתגובה חריפה ועוקצנית מצד צוות ומנהל המחלקה פרופסור יריב יוגב: "מעולם לא נתקלתי בפוסט מזעזע איום כמו שכתבת, לרגע חשבתי שאובחנת כחולת קורונה ואת שוהה במחלקת קורונה, לצד יולדות מאומתות, שהיום המאושר בחייהן הפך לחוויה טראומטית".

אבל לא, 'ואני עוד קורין גדעון' כמו שהדגשת בסטורי שלך ובשיח האיום והמבזה בו דיברת כלפיי צוות האחיות במחלקה, אושפזת 'רק' בחדר פרטי במחלקת יולדות חדשה ומפוארת שנפתחה לפני חודשים בודדים וכוללת מיטה מתכווננת, טלוויזיה חכמה 55 אינטש, מגש ארוחות אישי לחדר וכורסה נפתחת לבעל. כנראה שהתנאים האלו, מהמפוארים ביותר ברפואה הציבורית, מזעזעים עבורך. אז קורין, ראשית, המון אושר ונחת ואני שמח על חווית הלידה הטובה שעברת. יחד עם זאת, צר לי עבורך שכך בחרת להשתלח בצוות מסור שעובד ימים ולילות ולהוציא דיבתו של בית חולים בצורה מכוערת כזו. ברגעים כאלו, אני פשוט יודע שזה יותר מעיד על עצמך מאשר עלינו. פרופ׳ יריב יוגב וצוות בית החולים ליס.

צילום: צילום מסך

גדעון, שקיבלה ביקורות קשות ברשתות החברתיות לצד תמיכה בהיותה אישה שאך לפני שעות ספורות ילדה, העלתה הבוקר פוסט ובו כתבה: "כל הסיפור זה שהיה לי קשה לשהות בחדר בלי חלון כנראה היחיד במחלקה שהוא כזה, וזה הכל, הניסוח היה קיצוני, כיאה לאישה 12 שעות אחרי לידה, מהרגע שהגעתי לפה ללדת, לא ביקשתי שום יחס מיוחד, וכך גם היה בבקשה לעבור חדר, יעיד על כך הצוות. אלה ימים קשים במדינה ובמערכת הרפואה המדהימה שלנו וזה לא הזמן לריב. יש לי ילדה בריאה ברוך השם, זה כל מה שחשוב, תודה ובשורות טובות לכולנו".