בעקבות סערת 'בצלם': מנהלי הריאלי בשימוע במשרד החינוך

לאחר הזמנת מנכ"ל 'בצלם' להרצאה בתיכון הריאלי בחיפה, משרד החינוך מקיים שימוע למנהלי התיכון. משרד המשפטים הורה למשרד החינוך להימנע מקבלת החלטה לפני שיקיים התייעצות משפטית

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 28/01/21 10:30 טו בשבט התשפא

בעקבות סערת 'בצלם': מנהלי הריאלי בשימוע במשרד החינוך
חיפה, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

מנכ"ל משרד החינוך, עמתי אדרי, מקיים הבוקר (ה') שימוע למנהל התיכון בבית הספר הריאלי בחיפה מנדי רבינוביץ', ולמנכ"ל בית הספר יוסי בן דב, בעקבות הזמנתם את מנכ"ל ארגון בצלם, חגי אלעד, להרצאה בתיכון. בשימוע ישתתפו גם מנהל מחוז חיפה במשרד סער הראל ונציגי הייעוץ המשפטי. מחוץ למשרד החינוך שבתל אביב, מתקיימת הפגנת תמיכה במנהלים, בהשתתפות כמה עשרות אנשי פורום חינוך לזכויות אדם של האגודה לזכויות האזרח.

אתמול הבהיר משרד המשפטים כי השימוע ייערך כמתוכנן, אולם קבע כי משרד החינוך לא יכול לקבל החלטה בנושא עד להתייעצות עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי. הודעת משרד המשפטים נמסרה בתגובה לפניית האגודה לזכויות האזרח, שדרשה לבטל את השימוע: "לא נעלמו מעיננו החששות העולים בפנייתכם באשר לפגיעה האפשרית בחופש הביטוי, שהוא זכות יסוד בסיסית וחשובה ביותר במשטר דמוקרטי וכן האפקט המצנן שעלול להיגרם כתוצאה מהזמנת מנהלי בית הספר לשימוע. ואולם, לאחר בחינה ראשונית של התייחסות משרד החינוך, הן בפן הנורמטיבי והן בפן העובדתי, סברנו כי הסוגיות המשפטיות המורכבות והרגישות מצריכות המשך ליבון משותף מול משרד החינוך".

נזכיר כי סערת הזמנת 'בצלם' לתיכון הריאלי הובילה לגינויו של שר החינוך יואב גלנט שיצא כנגד ארגונים המכפישים את מדינת ישראל וצה"ל, והנחה את מנכ"ל משרדו ומנהלי המחוזות של משרד החינוך לאסור על כניסתם לבתי הספר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן