"צריך להחזיר את חללינו הביתה ואסור להסיר מהשולחן שום אופציה" | צפו בדיון הסוער

ועדת החוץ והביטחון קיימה דיון בנושא החללים שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס. שמחה גולדין: "מדינת ישראל נתנה הכל, ורק דבר אחד לא קיבלה – את הבנים שלנו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/01/21 18:02 יד בשבט התשפא

"צריך להחזיר את חללינו הביתה ואסור להסיר מהשולחן שום אופציה" | צפו בדיון הסוער
אורון שאול והדר גולדין הי"ד, צילום: באדיבות המשפחות

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ צבי האוזר, קיימה היום (ד') דיון קשה וטעון בנושא חטופי מבצע "צוק איתן", בו השתתפו נציגי המשפחות של החללים סגן הדר גולדין ז"ל וסמ"ר אורון שאול ז"ל. משפחות החללים שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס מתנגדות להעברת חיסונים לרצועת עזה כל עוד לא הושבו גופות בניהם, ומקיימות מאבק ארוך בנושא.

הרב סדן דורש מנתניהו: התנה את החיסונים לעזה בהחזרת השבויים

אבירם שאול, אחיו של אורון שאול הי"ד, אמר בדיון כי "מי שיצא לקרב, צריך לדעת להחזיר אותו. נקודה. אנחנו לאט לאט, בלי לשים לב, הולכים פה למדרון שמוביל לעוד מקרה של רון ארד, אם לא תפקחו את העיניים שלכם. למה המשפחות צריכות להילחם על החזרת הבנים הביתה? אתם שלחתם, אתם תחזירו, ולא מעניין אותי כמה מחבלים ישתחררו.
נמאס כבר לרדוף אחריכם שש וחצי שנים. אח שלי יצא להילחם בשביל כל אחת ואחד מכם. מה קיבלנו? יש בחדר של אורון ארגז בצבא חום עם האות צ' עליו. אני שלחתי לצבא את אורון, לא ארגז. פתאום עכשיו רוצים לשנות את המשוואה וחוקי המשחק. לאורך כל ההיסטוריה חיילים חזרו בעסקאות, תפסיקו להתכחש למציאות הזו".

שמחה גולדין, אביו של הדר גולדין הי"ד, מנה שורה של אסירים אשר שוחררו מאז מבצע צוק איתן, בטרם סיום ריצוי עונשם, ואמר כי מדובר במידע שהגיע רק ממקורות גלויים, וכי המדינה מסרבת למסור להם מידע על סיבת השחרור, וגם בבג"ץ מוסרים למשפחה כי זה סודי. "האימהות כבר בוכות בגלל המשוחררים הללו", אמר גולדין, "שבונים את המנהרות, עם בטון שגם הוא נכנס מישראל. מדינת ישראל נתנה הכל, ורק דבר אחד לא קיבלה – את הבנים שלנו".

יו"ר הוועדה, ח"כ האוזר, סיכם: "זהו דיון פומבי, חשוב וטעון, בהמשך למספר דיונים מסווגים בהם נחשפו בפנינו, כגורם מפקח, המדיניות והצעדים שננקטו והמתוכננים. הצורה היעילה לקבל מידע מלא ויעיל, היא תחת מעטה של סיווג וחסיון ולכן הוא איננו מיותר או לא רלוונטי. כבר בישיבתה הראשונה של ועדה זו היא הקימה ועדת משנה העוסקת גם בנושא השבויים והנעדרים, ושם נשאלות שאלות נוקבות, נאמרת ביקורת ויש גם חילוקי דעות בין חלק מהחברים לנציגי המערכת, לעתים עד כדי הגעה לטונים צורמים, ודיון זה יימשך".

האוזר הוסיף כי "למען הסר ספק, צריך להחזיר את חללינו הביתה ואסור להסיר מהשולחן שום אופציה. אי אפשר לבוא ולהגיד זה בלתי אפשרי או לא רלוונטי או לא נכון, בלי שניסו אותו. כל דרך צריכה להיבחן ולכל סדק צריך לנסות ולהיכנס. צריך לוודא שהממשלה עושה את כל הצעדים, משקיעה את מירב המאמצים יחד עם הגורמים האופרטיביים האחראים על המשימה הזו, והופכים כל אבן בנושא. אסור שהממשלה תעצום עיניים מול הדברים ואסור שהממשלה גם תיכנע לטרור".