חגית משה דורשת - ראש הרשימה או תיק בכיר ראשון

בפגישה בין יו"ר הבית היהודי, חגית משה, וראש הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ, דרשה משה לחזור למתווה שהוצע לפני שנה מול הרב רפי פרץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/21 23:58 יג בשבט התשפא

חגית משה דורשת - ראש הרשימה או תיק בכיר ראשון
חגית משה, צילום: יחצ

בסיומה של פגישה שנערכה הערב  (ג)  בין יושבת ראש הבית היהודי חגית משה ובצלאל סמוטריץ,  דנו השניים על מהלכי האחדות בין המפלגות. הפגישה התנהלה ברוח טובה והשניים הגיעו להסכמות רבות לגבי ריצה משותפת של שתי המפלגות בבחירות הקרובות.

במהלך הפגישה ביקשה חגית משה לחזור ולקיים את מתווה הריצה המשותפת שהציע בצלאל סמוטריץ עצמו לבית היהודי  בסבבים הקודמים. המתווה שהוצע היה  שאם הבית היהודי בראש, האיחוד הלאומי מקבל את התיק הבכיר ואם האיחוד הלאומי בראש הבית היהודי מקבל את התיק הבכיר.בבית היהודי מוסרים כי לפי שעה בצלאל סמוטריץ סירב למתווה שהוא עצמו הציע רק לפני שנה.

לדברי מקורביה של חגית משה, היא מוכנה לקבל את אותו מתווה שסמוטריץ הציע לרב רפי, וברגע שסמוטריץ יקבל את המתווה יהיה ניתן לחתום על הסכם ריצה משותפת תוך שעה ולצאת ביחד לקמפיין הבחירות. חגית משה מסרה בסיום הפגישה: "כפי שהבטחתי אני פועלת לאחדות אמיתית בין המפלגות ואמשיך לפעול לאחדות. כעת הכדור בידיים של בצלאל סמוטריץ ובאם הוא מעוניין לחתום ניתן לקבל את המתווה שהוא עצמו הציע לפני שנה ולחתום באופן מיידי על ריצה משותפת".

בשעה מוקדמת היום פורסמו תוצאות הבחירות לרשימת בית היהודי. במקום הראשון (שיהווה מקום שני ברשימה), זכה דוידי בן ציון שמשמש היום בין השאר כסגן מועצה אזורית שומרון.

ממפלגת הציונות הדתית נמסר: "אחרי שלוש מערכות בחירות שבהן ביזינו את עצמנו ואת הציבור במריטת נוצות הדדית ברחובה של העיר הבטחנו לעצמנו לכבד את הציבור ולנהל משאים ומתנים הרחק מהתקשורת, בחברות וברוח טובה. 

אין לנו שום כוונה לשתף את התקשורת או להתייחס לשמועות וספינים ואנו קוראים לציבור לא להאמין להם. הנושאים והנותנים עושים זאת בדיסקרטיות ובמקצועיות כך שמקורם של הספינים באנשים שאינם מעורבים וממילא לא יודעים על מה הם מדברים ולכן לא צריך ליחס להם חשיבות. אנו עמלים ליצירת אחדות רחבה ורשימה שתשקף את הגוונים השונים של הציונות הדתית ומקווים להביא בשורה במהרה".