חזר מדובאי והדביק 180 ישראלים בקורונה

הישראלי נחת בנמל התעופה בן גוריון ונמצא חיובי לנגיף הסיני. בחקירה אפידמיולוגית עלה שהאזרח בא במגע עם מספר גדול של אנשים, והדביק כ-180 מהם. קיים חשש שהדביק אחת המוטציות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/01/21 21:22 יא בשבט התשפא

חזר מדובאי והדביק 180 ישראלים בקורונה
מתחם בדיקות הקורונה בנתב"ג, צילום: Flash90

ישראלי שחזר מדובאי לפני כשלושה שבועות, ועם נחיתתו נמצא כחיובי לנגיף קורונה, גרם להדבקה של  180 ישראלים. בשלב זה דוגמים 14 בני אדם משרשרת ההדבקה לאור החשש כי הם נדבקו באחד הזנים החדשים של הנגיף.

באמ"ן מזהירים: "עלייה בסבירות להיווצרות מוטציה עמידה בישראל"

הערב (א') פרסם משרד הבריאות כי במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, אותר לראשונה באמצעות תהליך ריצוף, זן חדש של הקורונה, והפעם, מלוס אנגלס. מאותו מאומת לזן החדש נדבקו ארבעה אנשים נוספים. האירוע נמצא בבדיקה.

משרד הבריאות עדכן גם על חמישה מקרי הידבקות נוספים בזן הדרום אפריקאי בחוזרים מדרום אפריקה או דובאי ובמגעיהם. מדובר בסך הכול על 27 מאומתים עם הזן הזה, ב-9 שרשראות הדבקה.

אמש אגף המודיעין של צה"ל, פרסם דוח עם כמה נתונים מדאיגים. בדוח נכתב כי מבצע החיסונים במקביל להמשך התפרצות התחלואה מביא עמו, "עלייה בסבירות להיווצרות מוטציה עמידה בישראל". עוד נכתב: ""העלייה בקצב ההדבקה נוכח התבססות הזן הבריטי בישראל, גוררת התפרצויות מהירות יותר מבעבר, ולכן ההישגים הצפויים מצעדי ריחוק חברתי וסגרים יהיו נמוכים יותר, אך הכרחיים".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן