איטליה: בת עשר מתה מאתגר טיקטוק

קורבן נוסף של הרשת החברתית: מותה של ילדה שהשתתפה ככל הנראה באתגר "בלקאאוט" הוביל להחלטה של הרשויות להורות לרשת החברתית לחסום משתמשים שגילם אינו מאומת. הסיבה: ילדים רבים מצליחים לפתוח חשבון, על אף שבאופן רשמי טיקטוק מוגבלת לבני 13 ומעלה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 24/01/21 16:36 יא בשבט התשפא

איטליה: בת עשר מתה מאתגר טיקטוק
טיקטוק. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

איטליה נסערת בעקבות מותה של ילדה בת 10 מפלרמו, שנמצאה ללא רוח חיים לאחר שהשתתפה ככל הנראה באתגר "בלקאאוט" בטיקטוק, שבמהלכו כרכה חגורה סביב צווארה, עצרה את נשימתה ותיעדה את עצמה ברשת החברתית. בעקבות המקרה המחריד הרשות להגנת הפרטיות באיטליה דורשת מאפליקציית טיקטוק לחסום משתמשים שגילם אינו מאומת, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס.

מטרת הדרישה מטיקטוק למנוע מילדים צעירים, מתחת לגיל השימוש החוקי העומד על 13, להשתמש בפלטפורמה ולעקוף את הגבלות הגישה. הרשות להגנת הפרטיות דורשת כי ייחסמו באיטליה כל החשבונות הלא רשומים, וכי לא יתאפשרו בהם העלאת סרטונים או שליחת הודעות, על מנת למנוע את המעקף. הרשות הציבה גם תאריך יעד - עד 15 בפברואר.

הרשויות באיטליה ממשיכות לחקור את מקרה המוות של הילדה. הוריה אמרו כי "טיקטוק היה כל עולמה. גם יוטיוב. כך היא בחרה להעביר את זמנה". התובעים בוחנים את האפשרות של חשד להסתה להתאבדות, ובודקים אם מישהו הזמין את הילדה להשתתף באתגר המסוכן. עד שתושלם החקירה, הרשות להגנת הפרטיות החליטה להתערב באופן דחוף, ולאסור על טיקטוק להמשיך לאסוף ולעבד מידע על משתמשים שאי אפשר לאמת את גילם.

בשנה החולפת זכתה פלטפורמת טיקטוק לפופולריות גוברת ברחבי העולם, בין היתר על רקע משבר הקורונה שהשאיר ילדים ובני נוער מרותקים לבתים לתקופות ארוכות. ברשת החברתית מתמודדים עם ביקורת ציבורית נרחבת באשר לשימוש בקרב אוכלוסייה צעירה, לסיכונים הכרוכים בכך וכן לנושאים הקשורים לאבטחת מידע ולפרטיות.