בית המשפט גזר 4 שנות מאסר בפועל על איתמר שמעוני

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על ראש עיריית אשקלון לשעבר, לאחר שהורשע בעבירות שוחד, הפרת אמונים ועבירות מס. השופטים קבעו כי דבק במעשיו קלון: "מדובר בתכנית מושחתת ומתוחכמת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/01/21 15:47 יא בשבט התשפא

בית המשפט גזר 4 שנות מאסר בפועל על איתמר שמעוני
איתמר שמעוני. ארבע שנות מאסר, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (א') ארבע שנות מאסר בפועל על איתמר שמעוני, ראש עיריית אשקלון לשעבר, לאחר שהורשע בעבירות שוחד, הפרת אמונים ועבירות מס. שמעוני הורשע לפני כשנתיים בקבלת שוחד של כ-150 אלף שקלים בעסקת נדל"ן, ובהפרת אמונים ועברות מס בפרשה נוספת‎. עופר שמעוני, אחיו, קיבל 14 חודשי מאסר בפועל, וגזר דינם של שלושה אנשי עסקים נוספים, המעורבים בפרשה, ייגזר גם כן.

כמו כן, בית המשפט גם קנס את שמעוני ב-400 אלף שקלים ואת אחיו ב-75 אלף שקלים. היזם יואל דוידי שהורשע במתן שוחד של 366 אלף שקלים ירצה תשעה חודשי מאסר בדרך של עבודות שירות. לעומת זאת, הפרקליטות דרשה להטיל על ראש העיר לשעברב, עונש של כמעט שבע שנות מאסר וקנס בגובה 3.2 מיליון שקלים בגין האישומים.

השופט בני שגיא אמר בפתח דבריו: "עסקינן בתכנית מושחתת ומתוחכמת שנועדה להרחיק את שמעוני מגיוס הכספים כדי לטעון בעתיד שלא היה חלק מהמהלך. העבירות בוצעו על ידי הגורם הבכיר בהררכיה העירונית. הציבור נושא עיניו אל נבחריו שם מבטחו בהם ומאמין ביושרתם. הוא זכה לאמון רב אך בחר לנצל את האמון לטובת מטרותיו הפרטיות. מדובר בסכומים משמעותיים".

"כתב האישום אוחז חמישה אירועים המיוחסים לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ויש לקבוע האם כטענת התביעה מדובר בכמה אירועים, או באירוע אחד. סבורני כי מדובר במובהק באירוע אחד. מדובר בעבירות שיש ביניהם קשר הדוק ומהוות מסכת עובדתית אחת".

נזכיר כי פרשת השחיתות של שמעוני נחשפה בינואר 2016. על פי כתב האישום, שמעוני קיבל שוחד על סך 466 אלף שקלים וסכום נוסף של 575 אלף שקלים בשל היותו ראש העיר, רובו ממקורות שאינם ידועים, בדרך נסתרת מעיני הציבור ומבלי שבירר את מקור הכספים. ראש העיר לשעבר ואחיו הורשעו בקבלת שוחד בהיקף של כ-150 אלף שקל בפרשת הנדל"ן והלבנת סכום דומה.