קורונה? סגר? מבצע ג'וחא לא עוצר

אחרי 5 שנים של מבצע שסחף עשרות אלפי ישראלים שיצאו לשטח ופינקו חיילים עם קולה ובמבה, מארגני מבצע 'גוחא לזכרו של רס"ן יוחאי (ג'וחא) קלנגל ז"ל לא ויתרו על ההנצחה המקורית גם אל מול הקורונה

חדשות כיפה יעקב שה-לבן 22/01/21 11:26 ט בשבט התשפא

קורונה? סגר? מבצע ג'וחא לא עוצר
חלוקה גם בהר הבית, צילום: פייגה טבנס

אתמול, ח' בשבט, חל יום השנה השישי לנפילתו של רס"ן יוחאי (ג'וחא) קלנגל ז"ל, שנפל בהר דב מירי חיזבאללה יחד עם סמ"ר דור חיים ניני ז"ל. בזמן שבני משפחתו פקדו את קברו של מי שפיקד על פלוגת המסייעת בגדוד צבר של גבעתי, יצאו אלפי ישראלים בארץ לחזק ולחבק את ידי כוחות הבטחון, במסגרת 'מבצע ג'וחא'. 

המבצע, שמתקיים בפעם השישית וסחף עד היום עשרות אלפי ישראלים, הינו פרי יוזמה של נוער מושב 'יונתן' שברמת הגולן. הרעיון נולד לאחר שיוסף ברוך קלנגל, אביו של יוחאי ז"ל, העביר שיחה לבני הנוער שבה סיפר, בין היתר, איך היה יוחאי מעודד חיילים שהתקשו במהלך השירות הצבאי באמצעות במבה וקולה ומילים מחזקות.

אם בכל שנה האתגר הגדול של מארגני מבצע ג'וחא הוא לעמוד בעומס הבקשות להשתתף ולעמוד בקצב התמונות שנשלחות עם חיילים מהשטח – השנה הקורונה הציבה אתגר אחר לגמרי. למשפחת קלנגל ולנוער יונתן לא היה ספק לרגע – עומדים במשימה ויהי מה.

"הקורונה אמנם מקשה, אבל גם הפכה להזדמנות – למשל, אנחנו זכינו לשמוע את יוסף אביו של יוחאי כבר 3 פעמים – ובזכות ה'זום' יכלנו לאפשר שיחה מרגשת לציבור הרחב", משתפת רוני הרטוב ממארגנות המבצע. 
"דווקא בגלל הסגר, אנשים רבים הקדימו את המבצע וככה כבר בשבוע שלפני הסגר קיבלנו תמונות רבות של המבצע בכל רחבי הארץ", מוסיף יובל חג'בי.
 
לצד חברות כמו אסם, רמי לוי ואחרות, שמאמצות את המבצע כבר כמה שנים, השנה הצטרפה רשת החינוך אמי"ת כשותפה למבצע, מה שהביא להשתתפות פעילה של בתי הספר של הרשת בכל רחבי הארץ. 

אם תהיתם איך מבצעים את המבצע בזמן הסגר – אז אפשר להעביר את הפינוקים לבסיסים על ידי  עובדים חיוניים, ללכת לבד (עם מסיכה!) לבסיס בטווח קילומטר מכם, או להעמיס על חייל/ת שיצאו לשבת צ'ימידן מלא בכל טוב, והם כבר יפנקו את החבר'ה בבסיס. 

"ראינו חשיבות גדולה בקיום המבצע דווקא בתקופה הזו, בה חשוב שנדע להיות כמו ג'וחא – לראות את האחר, להזדהות עם הקושי שלו, ולעשות למענו" מסכם יעקב שה לבן מיונתן, "הבמבה והקולה זה סמל, המסר הוא מהותי. מי שלא יכול לבצע עם חיילים – אפשר פשוט לשמח את השכנים שבבידוד, את השכנה הרופאה שלכם או השכן האח, שנמצאים בחזית המאבק בקורונה. העיקר – תהיו ג'וחא ליום אחד!"
 
אז למי שטרם השתתף – עוד לא מאוחר: קולה, במבה – ולא לשכוח לתייג: #מבצע_גוחא !
הנחיות הקורונה, תמונות ועדויות מהשטח מתעדכנים כל העת בעמוד של מבצע ג'וחא בפייסבוק ובאינסטגרם.