נתניהו הבטיח: "נפתח את עולם התרבות בקרוב"

הבוקר התקיימה פגישה של ראש הממשלה עם נציגי עולם האירועים והתרבות בהובלת המפיק אלירן ברדוגו: "רגע חשוב לעולם האירועים והתרבות שסוף סוף יכול לראות את האור בקצה המנהרה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/01/21 14:57 ח בשבט התשפא

נתניהו הבטיח: "נפתח את עולם התרבות בקרוב"
צילום: shutterstock

עולם התרבות יחזור מהר מהצפוי? היום (ה') בשעות הבוקר התקיימה אצל ראש הממשלה פגישה של נציגי עולם האירועים והתרבות בהובלת המפיק אלירן ברדוגו מראשי המאבק. בין המשתתפים הנוספים בפגיה היו גיא בסר מקבוצת בלו סטון, יוסי שוורץ מקבוצת פורום ב"ש, לינדה אביטן בעלת חברת תאורה והגברה, אריאל ראידמן בעל חברת קייטרינג ויורב הראל מקבוצת NMC. 

נתניהו נפגש עם אביב גפן: 70 מיליון ש"ח יועברו לתרבות

בפגישה שהתקיימה דנו המשתתפים במתווה הפתיחה לעולם האירועים והתרבות "בהקדם האפשרי", עם תחילת השימוש בדרכון הירוק. על פי דיווח בכאן חדשות, מדובר על פתיחת אירועים למחזיקי 'דרכון ירוק' כבר בחודש פברואר, בעוד שבועות ספורים.

עוד נמסר כי ביום ראשון הקרוב יתכנס צוות ההובלה לשולחנות עגולים עם הצוות המקצועי על מנת לקדם תהליכים מדויקים למתווים שנידונו בפגישה. יש לציין כי מתווה 'הדרכון הירוק' עדיין תקוע, ונראה כי יש קשיים משפטיים בהפעלתו. זאת בניגוד לפטור מבידוד, שכבר נכנס לתוקף עבור כל מי שעבר שבוע מאז שקיבל את החיסון השני.

אלירן ברדוגו אמר בסוף הפגישה: "אנו מוקירים תודה לרוה"מ מר בנימין נתניהו על שקבלנו אוזן קשובה אוהדת ואוהבת, לשר האוצר ישראל כץ ולפרופסור נחמן עש. כבר כמעט שנה שעולם האירועים עומד דומם ומחכה לישועה. היום בפגישה דברנו על 200 אלף איש ללא פרנסה שמשוועים לחזור לעבוד ולהתפרנס.
ראש הממשלה נתן את מילתו לעשות כל שביכולתו על מנת לקדם את מתווה הפתיחה תוך שמירה על בטיחות ובריאות כל המשתתפים. זהו רגע קריטי לעולם האירועים והתרבות ואנו נמשיך לקדם מתווה מהיר ויעיל שיביא לרווחתם של מאות אלפי עובדי התעשייה ולרווחת הציבור כולו שצמא לחזור לשגרה".

מנהל תיאטרון אספקלריא, חגי לובר, הגיב לדברים ואמר כי מדובר בספין פוליטי. לדבריו, "אנשי ענף התרבות הם לא כדור פינג פונג במשחק של התנגחות פוליטית בתעמולת הבחירות של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי. זה ספין פוליטי. עד שלא נראה את המתווה מונח לפנינו מול העיניים לא נאמין. נמאס מדיבורים, עכשיו הגיע הזמן למעשים. עכשיו חובת ההוכחה היא על הממשלה שצריכה לקיים את ההבטחות שלה. אזרחי ישראל זקוקים לתרבות".

חולדאי איים לפתוח את התרבות בתל אביב

כזכור, ראש עיריית תל אביב ויו"ר מפלגת 'הישראלים', רון חולדאי, איים בתחילת השבוע כי יפתח את אולמות התרבות בתל אביב החל מהשבוע הבא. "בעוד 10 ימים נפתח את אולמות התרבות", אמר חולדאי בראיון לכאן חדשות. "מאחר שיש קהל גדול של אנשים מחוסנים עם גרין קארד". לדברי חולדאי, "יש קהל גדול של אנשים מחוסנים עם דרכון ירוק – אין סיבה שמי שהתחסן לא יהיה יכול להגיע לקאמרי".

חולדאי טען כי ראש הממשלה מעוניין לחכות עם הפתיחה סמוך לבחירות, כדי ליצור אפקט של "ניצחון על הקורונה", לצרכי בחירות: "אי אפשר לחכות שנתניהו יפתח את זה יום לפני הבחירות", אמר ראש עיריית תל אביב.

שלשום התראיין חולדאי פעם נוספת לכאן ואמר כי לא יקיים את הבטחתו: "לא אעבור על החוק".

מנהל תיאטרון אספקלריא, חגי לובר, מתייחס לדבריו של ראש הממשלה: "אנשי ענף התרבות הם לא כדור פינג פונג במשחק של התנגחות פוליטית בתעמולת הבחירות של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי. זה ספין פוליטי. עד שלא נראה את המתווה מונח לפנינו מול העיניים לא נאמין. נמאס מדיבורים, עכשיו הגיע הזמן למעשים. עכשיו חובת ההוכחה היא על הממשלה שצריכה לקיים את ההבטחות שלה. אזרחי ישראל זקוקים לתרבות."