חילופי האשמות בין כחול לבן לליכוד: "תרגיל מכוער של נתניהו"

בעקבות סירוב הליכוד לכנס את המליאה במטרה להעביר את "חוק הקנסות", חברי כחול לבן תוקפים את המהלך וטוענים: "שיקולים פוליטיים מנהלים אותו" | בליכוד דוחים את הטענות: "נתניהו בעד החוק. כחול לבן עושים פוליטיקה מהמלחמה בקורונה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/01/21 16:01 ז בשבט התשפא

חילופי האשמות בין כחול לבן לליכוד: "תרגיל מכוער של נתניהו"
קנס על הפרת הנחיות. אילוסטרציה, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

הכנסת כבר התפזרה מזמן, אך העימותים בין כחול לבן והליכוד מסרבים לשכוך. היום (ד') תוקפים חברי מפלגתו של בני גנץ את הליכוד בעקבות סירובם להעלות להצבעה במליאה את "חוק הקנסות", שיגדיל את היקף הקנסות וסכומן במטרה להתמודד עם הפרת הנחיות הקורונה.

"מכתבו של מזכיר הממשלה הוא עוד תרגיל מכוער ואנוכי מבית מדרשו של נתניהו שדואג לעצמו ומפקיר את הציבור", תוקפים בכחול לבן, ומוסיפים כי, "הליכוד מבקש לקדם בקריאה ראשונה בלבד ולא להשלים הליך קריאה שנייה ושלישית, שיעניק פתרון לסגירת מוסדות החינוך והאירועים שפועלים בניגוד לסגר והעלאת מתווה הקנסות. בושה ופחד ששיקולים פוליטיים לקואליציה עתידית מנהלים את ראש הממשלה. חבל שאין חיסון מפני טריקים".

"שנתניהו יתן דין וחשבון לציבור למה הוא נכנע למגזרים שלמים ומסרב לסגור מוסדות חינוך ואולמות אירועים. כל עוד לא יאשר את האכיפה - שתוריד את התחלואה. נתניהו אשם בלעדי בכל החמרה במצב בריאות הציבור". 

בליכוד מיהרו להדוף את הטענות ואמרו: "לצערנו כחול לבן עושים פוליטיקה מהמלחמה בקורונה. ראש הממשלה נתניהו אמר כבר אתמול שהוא תומך בקידום את חקיקת הקנסות בכנסת, ואכן מזכיר הממשלה ברוורמן פנה ליו״ר הכנסת בדרישה לכנס את המליאה לשם כך. כחול לבן הם אלה שהתנו את אישור הסגר בועדות בכנסת תמורת מינויו חילי טרופר לתפקיד שר המדע במקום יזהר שי".

מוקדם יותר, נמסר מטעם כחול לבן כי "לאור טענת הליכוד כי אין דחיפות בכינוס המליאה לחוק האכיפה המוגברת, שנוגע לסגירת מוסדות חינוך והתקהלויות שאינם עומדים בתקנות הסגר ובהעלאת מתווה הקנסות, פנה יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ איתן גינזבורג לכלל ראשי סיעות הבית בבקשה להצטרף לדרישה לכנס את מליאת הכנסת בדחיפות. זהו צורך חירום בשל התחלואה הקשה ויש לכנסה באופן מיידי".