לפני השבעת ביידן: טראמפ עזב את הבית הלבן

הנשיא היוצא דונאלד טראמפ עוזב את הבית הלבן, זמן קצר לפני טקס השבעת הנשיא הנכנס ג'ו ביידן וסגניתו קאמלה האריס | טראמפ שימשיך לטקס פרידה בבסיס צבאי סמוך ולמעשה יהיה הנשיא הראשון ב-150 השנים האחרונות שלא נוכח בהשבעת מחליפו

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/01/21 15:39 ז בשבט התשפא

לפני השבעת ביידן: טראמפ עזב את הבית הלבן
טראמפ. עזב את הבית הלבן, צילום: הבית הלבן

אחרי ארבע שנים, נשיא ארצות הברית, דונאלד טראמפ עוזב הערב (ד') את הבית הלבן לקראת טקס השבעתו של נשיא ארה"ב החדש ג'ו ביידן שייערך בשעה 19:00. טראמפ שעזב לפני שעה קלה את המקום במסוק המארין 1, לא ישתתף בטקס וימשיך לבסיס הצבאי אנדרוז בוושינגטון שם ייערך לו טקס פרידה צנוע. לאחר מכן ימשיך הנשיא היוצא למעונו הפרטי מאר א-לאגו שבפאלם ביץ' בפלורידה. 

טראמפ שממשיך לעמוד בסירובו להכיר בניצחון של ביידן, יהיה הנשיא הראשון מאז 1869 שלא ישתתף בהשבעת הנשיא הנכנס, כאשר בנאום מוקלט שפרסם אתמול לרגל עזיבתו הוא נמנע מלהזכיר את ביידן בשמו, למרות שכן קרא לאזרחי ארצות הברית להתפלל למען הממשל החדש.

בנאום הפרידה שלו, התייחס טראמפ באופן מפתיע למחליפו בבית הלבן, למרות שלא הזכיר את שמו: "עתידה של הארץ הזאת מעולם לא נראה טוב יותר. אני מאחל לממשל החדש הרבה טוב, הרבה הצלחה. אני חושב שהממשל יצליח במעשיו, יש לו את המסד ההולם לחולל גדולות ונצורות. ושוב, אנחנו הבאנו את המדינה למקום שלא הייתה לפני למרות המגפה הקשה".

"התגברנו על המכשולים, קיבלנו 75 מיליון קולות - המספר הגבוה ביותר לנשיא מכהן", אמר טראמפ בנוגע להפסדו בבחירות, וחתם: "אנחנו נחזור בצורה כזו או אחרת - שיהיו לכם חיים יפים".

לוח הזמנים להחלפת הנשיאים:

15:00 - טראמפ יצא מהבית הלבן, והמריא לבסיס הצבאי אנדרוז לטקס פרידה מצומצם

18:13 - ההשבעה: סגנית הנשיא קמלה האריס תושבע קודם, ולאחר מכן יושבע הנשיא הנכנס ביידן

18:43 - נאומו של הנשיא ביידן:  "אמריקה מאוחדת"

19:20 - טקס חתימה בחדר הנשיא

20:40 - מצעד וירטואלי בהשתתפות אנשי ועדת ההשבעה הנשיאותית