שיא חדש: מעל 200 אלף ישראלים חוסנו אמש

שיא חדש נשבר במבצע החיסונים, כשהרף שהציבו נתניהו ואדלשטיין לפני שבועיים הושג. כעת חוסנו 2,272,000 איש במנה הראשונה, ולמעלה מחצי מיליון במנה השנייה. אדלשטיין: "עוד קצת וזה מאחורינו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/01/21 07:36 ז בשבט התשפא

שיא חדש: מעל 200 אלף ישראלים חוסנו אמש
חיסון לקורונה, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

התחלואה בשיא, אך גם מבצע החיסונים מוסיף להתקדם במרץ. על פי נתוני משרד הבריאות, אמש (ג') נשבר שיא נוסף במספר המתחסנים ליממה, כשלמעלה ממאתיים אלף ישראלים קיבלו את החיסון לקורונה ביום אחד. לפני כשבועיים הציבו ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין את היעד הזה, וכעת הוא הושג.

בהוראת משרד הבריאות: גיל המתחסנים יורד ל-40

הצפי הוא כי קצב החיסונים יוסיף לעלות בימים הקרובים. אמש אמרו במשרד הבריאות כי המטרה היא להגיע למספר של רבע מיליון מתחסנים ביממה. בנוסף, המליצו אמש במשרד הבריאות לנשים בהריון ללכת להתחסן, לאחר שחלה עלייה במספר הנשים ההרות שנדבקו בנגיף ומאושפזות במצב קשה. ההערכה כי יש קשר בין תחלואת הנשים בהריון להתפשטות המוטציה הבריטית.

שר הבריאות אדלשטיין בירך על ההישג של מבצע החיסונים, וקרא לציבור להמשיך לשמור על ההנחיות: "עברנו את רף 200 אלף חיסונים ביום, זה הקצב לנצח את המוטציה. כבר 550,000 איש חוסנו גם בחיסון השני. 2,272,000 חוסנו בחיסון הראשון. תמשיכו לשמור על ההנחיות גם עם קבלת החיסונים. עוד קצת וזה מאחורינו".

חוקרי מכון ויצמן: גל תחלואה נוסף במרץ

עם זאת, האופטימיות של אדלשטיין עשויה להיות מוקדמת מדי. על פי דו"ח של מומחי מכון ויצמן, שהוצג אמש בישיבת הממשלה, החיסונים אמנם צפויים להשפיע על התחלואה, יחד עם הסגר, אך נראה כי ההערכות הראשוניות, לפיהן החיסון נגד קורונה יוציא את ישראל מהמגפה בתוך חודשים ספורים היו נמהרות.

על פי ההערכה של מומחי המכון, בראשות פרופ' ערן סגל, עד לסיום מבצע החיסונים יקבלו את החיסון רק כ-45% מהאוכלוסייה בישראל - כ-4.5 מיליון בני אדם. הסיבה היא מספר הילדים והנערים מתחת לגיל 16, שלא צפויים כרגע לקבל את החיסון. לפיכך, להערכתם, צפוי גל תחלואה נוסף בחודש מרץ, שבועות ספורים אחרי היציאה מהסגר הנוכחי, אך הוא יהיה מתון יותר, לאור העובדה שרוב האוכלוסייה בסיכון תחוסן, והוא יכלול מספר נמוך יותר של חולים במצב קשה ותמותה נמוכה יותר.

החוקרים ממליצים לתמרץ את האוכלוסייה להתחסן, כך שבסוף מבצע החיסונים נגיע למצב שכ-95% מהאוכלוסייה בסיכון תהיה מחוסנת, דבר שישפיע דרמטית על התמותה ועל התחלואה הקשה.

מגמה מעודדת במספר החולים החדשים - שיא במספר המתים היומי

הבוקר נרשמה ירידה במספר המאומתים החדשים, אך גם ירידה במספר הבדיקות. על פי נתוני משרד הבריאות, אמש נמצאו 8,511 מאומתים חדשים לקורונה, מתוך 95,465 בדיקות שנערכו, בשיעור חיוביים של 9.2%, ירידה מאתמול, אז עמד שיעור החיוביים על 10%.

מספר החולים במצב קשה נמצא בירידה מתונה אך יציבה, והוא עדיין גבוה מאוד ועומד על 1,113 חולים במצב קשה. מספר המונשמים הגיע לשיא חדש, והוא עומד על 308 חולי קורונה הזקוקים להנשמה. בבתי החולים מאושפזים בסך הכל 1,918 חולי קורונה, ובחלקם, כמו בהדסה עין כרם ובשערי צדק, התפוסה במחלקות הקורונה עומדת על מעל 100%.

מספר המתים היומי הגיע לשיא מאז פרוץ המגפה, כאשר מאז אמש נפטרו בישראל 93 חולי קורונה, זינוק כואב מאז אמש. מאז הגיעה המגפה לישראל, בחודש פברואר שעבר, מתו מקורונה 4,142 בני אדם. עם זאת, במשרד הבריאות ציינו שנכון לשעה זו, עודכן על 21 נפטרים אתמול. מעבר לכך, בוצע עדכון רטרואקטיבי גם עבור פטירות שטרם הוזנו מהקהילה.