הנשיא ריבלין: "את העיוות בתקצוב בתי החולים צריך לתקן"

נשיא המדינה נפגש עם מנהלי בתי החולים הציבוריים לאחר הודעתם על קריסה מחוסר תקציב והמעבר בשל כך לעבודה במתכונת חירום. "אני קורא מכאן לממשלת ישראל, התערבו במשבר עכשיו! צריך להסיר את הדאגות התקציביות ממנהלי בתי החולים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/21 13:04 ה בשבט התשפא

הנשיא ריבלין: "את העיוות בתקצוב בתי החולים צריך לתקן"
נשיא המדינה עם מנהלי בתי החולים, צילום: חיים צח / לע"מ

נשיא המדינה נפגש הבוקר (ב') עם מנהלי בתי החולים הציבוריים מרחבי הארץ, בעקבות הודעתם על קריסה כלכלית ועל מעבר לעבודה במתכונת חירום מיום רביעי הקרוב. מנהלי שבעת בתי החולים הציבוריים בארץ מבקשים תיקון באופן התקצוב שלהם בידי משרד האוצר בהשוואה לבתי החולים הממשלתיים. 

בשיחה נכחו מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין, מנכ"ל המרכז הרפואי מעיני הישועה שלמה רוטשילד, מנהל בית החולים נצרת-אנגלי ד"ר פהד חכים, מנכ"ל המרכז הרפואי לניאדו נדב חן, ומנהל בית החולים הצרפתי ד"ר נאיל אליאס.

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, הסביר את המורכבות התקציבית על פי ראות עיניהם: "היסטורית, המדינה קיבלה מתנה - בתי חולים ציבוריים שלא הוקמו על ידה והיא אינה הבעלים שלהם, אבל היא מתנהגת אליהם בכפיות טובה כי אין להם אבא ואמא. בתי החולים הממשלתיים שייכם לה, בתי החולים של קופות החולים, להם דואגות המדינה והקופות עצמן, אבל אנחנו יתומים. כשאנחנו נקלעים לקושי כלכלי בשל תקופת החירום הזו אנחנו נדרשים לבקש תרומות, בעוד לבתי החולים הממשלתיים המדינה דואגת לתשלום, זה אבסורד."

הנשיא ענה בתגובה: "עצוב לפגוש אתכם במעמד הזה. זה כבר כמעט שנה שאנחנו נפגשים בבתי החולים, בשטח, בחזית המלחמה בקורונה. הייתי עד לעבודה הקשה שלכם, למסירות האינסופית - אתם ושכמותכם גיבורי הבריאות שלנו, שומרי ישראל." עוד הוסיף: "אני אומר את זה באופן חד וחלק: אסור שבתי החולים הציבוריים יקרסו. אסור שהקורונה תנצח את בתי החולים. זה הרי אבסורד. את העיוות בתקצוב בתי החולים צריך לתקן. צריך לתקן את העיוות באופן תשתיתי ועמוק, ובמקביל, צריך להוביל מהלך חירום מידי".

הנשיא קרא לממשל ישראל לפעול באופן מיידי, ואמר: "אין יותר זמן לבזבז. צריך לפעול עכשיו! אני קורא מכאן לממשלת ישראל, לעומדים בראשה ולשרי האוצר והבריאות. התערבו במשבר עכשיו! צריך להסיר את הדאגות התקציביות ממנהלי בתי החולים, ולהניח לצוותים לטפל בחולים. איש איש יעשה את המוטל עליו". הנשיא הדגיש: "אני מבקש מכם - אתם המפקדים בשטח על המלחמה בקורונה. אתם מפקדי הגדודים והחטיבות. שובו אל החזית! שובו לבתי החולים, שובו אל המחלקות, שובו אל החולים שלכם. אנחנו זקוקים לכם. אני יודע שאתם רואים את עצמכם כמי שנלחמים על העתיד של בתי החולים שלכם. על העתיד של הרפואה הציבורית. זו מלחמה ראויה וצודקת, ואני מקווה שהממשלה תשכיל לעשות את כל מה שדרוש כדי לאפשר לכם לצלוח את המשבר. זו החובה הכי בסיסית שלנו. אבל כעת, עליכם להתמקד במלחמה בקורונה. אתם תלחמו בשטח, וממשלת ישראל תספק את התחמושת. אין דרך אחרת. לא נוכל לנצח את המערכה בלעדיכם. אנחנו סומכים עליכם."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן