בחמ"ד לא נכנעים לאג'נדות זרות: נאסר השימוש בנקודה רב-מגדרית

מספר ארגונים הציגו בפני ראש החמ"ד מודעה בה נעשה שימוש בנקודה רב-מגדרית, ודרשו "להגן על תלמידי ישראל, ולמנוע את הפגיעה בשפה העברית ובמוסד המשפחה". ראש החמ"ד השיבה: "דרכנו, דרך התורה וגדולי ישראל ולא שום דרך אחרת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/01/21 13:00 ה בשבט התשפא

בחמ"ד לא נכנעים לאג'נדות זרות: נאסר השימוש בנקודה רב-מגדרית
תלמידים בחמ"ד. אילוסטרציה, צילום: דוברות יב"ע

ראש מנהל החמ"ד, שוש נגר, פרסמה הוראה חדשה, בה נכתב כי בבתי הספר של החמ"ד לא יעשו שימוש בנקודה הרב-מגדרית. הפרסום של נגר מגיע בעקבות פניית מספר ארגוני משפחה, שהציגו בפניה מודעה מטעם גורמים בחמ"ד, בה מופיעות מילים המכילות שימוש בנקודות: "מחפשים.ות מטפל.ת בבעלי חיים – אם את.ה בעל.ת... ".

הארגונים הוסיפו: "במבט ראשון נראה הדבר כתעלול שיווקי, שכן המלל אינו ברור, אך מכיוון שמדובר בפרסום שחזר על עצמו בחמ"ד בנושאים שונים, ראינו לנכון להביא העניין בפניך".

"כולנו תקווה כי השיבושים לעיל בשפה העברית נעשו בשוגג. אולם אנו מוצאים לנכון להפנות תשומת ליבך כי השימוש בנקודה באופן המתואר לעיל אינו מקרי. מדובר בשפה של ממש שהומצאה במסגרת חוגי המגדר השונים. מטרתה של שפה זו, המכונה 'שפה א-מיגדרית', היא לאפשר זהויות מיניות ואישיות שונות שאינן רק גבר או אישה".

הארגונים פנו באופן אישי לנגר וטענו כי מדובר באג'נדות זרות שמנסות להנדס את הדור הצעיר בתעלולי גרפיקה, שנראים לכאורה תמימים. "מסתתר כאן ניסיון להנדס תודעה של טשטוש זהויות של זכר ונקבה בראם. חשוב לנו להפנות דברים אלו אליך, כמנהיגת החינוך הדתי הלאומי, על מנת לסייע בחינוך הדור הבא בעידן זה של בלבולי הזהות המינית".

ראש מנהל החמ"ד השיבה לארגונים כי הפרסום שצרפו לפנייתם היה מקרה יחיד שנעשה בשגגה. "בבדיקת המקרה על ידי המחמ"ד מר גיל ברדוגו נמצא כי מנהלת ביה"ס פנתה לגרפיקאית ובקשה לעצב המודעה, לא ידעה ולא הכירה כי ניסוח באופן בו עוצבה המודעה הוא מגמתי. המחמ"ד ציין בפני כי במדובר במנהלת אשר פועלת באחריות על פי משנת החמ"ד, תורת ישראל, מדובר בתקלה, בשוגג".

נגר כתבה כי בחמ"ד מחנכים לחיי משפחה בקדושה ופועלים לחיזוק החוסן המשפחתי, מעמד המשפחה וערכי המשפחה על פי תורת ישראל. "אין בדעתנו לאפשר לכל גוף או גורם לפגוע, להשפיע או לכוון לרוח אחרת. דרכנו, דרך התורה וגדולי ישראל ולא שום דרך אחרת. אנו איתנים בדרכנו וכך נמשיך גם בעתיד".

צילום: ללא 

הארגונים שפנו לראש החמ"ד, הם: אבות למען צדק, לצדכם, אופק - המטה להסברה יהודית, בוחרים במשפחה, מרכז ליבה, בצלמו, המכון הישראלי למשפחה, הפורום לאקטיביזם יהודי, פורום קפה שפירא, נשים למען ישראל ושוברות שווין.


להורדת הקובץ

 

נעמה זרביב, מנכ"לית ארגון "שוברות שוויון" ברכה על החלטת ראש החמ"ד: "ההיגיון ניצח את השיגעון. הכוחות שמבקשים להכניס אג'נדה קיצונית גם לשפה העברית פועלים מתוך מטרה לטשטש את ערכי המשפחה וטבע העולם.
בימים אלה אנחנו רואים גופים שנכנעים לקמפיין וללחצים הכבדים שמופעלים עליהם בכדי לאמץ את האג'נדה הא-מגדרית ואנחנו קוראים להם לעמוד איתן ולא להכנע לסדר היום שמבקש לטשטש את הזהות המגדרית הקיימת לכל אחד מאיתנו מרגע לידתו."